Savages - Adore Life [2016]

Savages
Adore Life
Matador; 2016.
8.7
9

Francusko-britanski kvartet, Savages su svojim prvim albumom Silence Yourself iz 2013. godine, i svojim žestokim i emotivno nabijenim živim nastupima, protutnjale kao uragan indie scenom. Kako sam imao zadovoljsto da ih gledam uživo, imao sam utisak da su te četiri devojke obučene u crno čista sila prirode. Pored toga privukle su na sebe pažnu svojim zahtevima da publika iskljući telefone i ne snima ih tokom nastupa. Silence Yourself je odličan album. Adore Life je dostojan naslednik prvog albuma.
Prva pesma na albumu „The Answer“ počinje da melje sve pred sobom. U gotovo hipnotičkom ritmu ritam sekcije, sa moćnim rifom gitare  Gemme Thomson, Jehnny  Beth peva /If you don’t love me/You don’t love anybody!/Love is The Answer/.  Po rečima Beth album Adore Life, je kolekcija deset pesama o ljubavi, mada gledano iz njenog ugla, ljubav je bolest, kao što to opisuje u pesmi “Sad Person” /Love is a disease/The strongest addiction I know/What happens in the brain/Is the same as the rush of cocaine/The more you have/The more you crave/.

Od prve pesme, diže se tenzija, preko druge pesmom “Evil”,  podiže se nivo adrenalina, i dolazi do kulminacije u trećoj “Sad Person”. Atmosfera postaje ispunjena nekim pritajenim besom, koji se stalno kreće po samoj ivici eksplozije, ali nikada ne prelazi granicu. Imate osećaj da želite da urlate iz sveg glasa kako biste se oslobodili sve te napetosti, želite ekspoziju, želite da divljate, ali vas muzika nikada ne vodi u tom pravcu. A onda dolazi “Adore”, sporijeg ritma, daje vam trenutak za predah, ali nikako ne umanjuje nakupljenu energiju. Da bi već od sledeće pesme sve ponovo krenulo u sličnom ritmu. Vrhunac je u pretposlednjoj pesmi "T.I.W.Y.G". Praćen maničnim ritmom na bubnjevima Fay Milton, imate utisak da katarzična bass linija Ayse Hassan kida delove nakupljene energije u vama.  “Mechanic” zatvara album,  svojim fragmentima gitarskog rifa i odjecima daleke buke,  savršeno emotivno zatvara ovaj album i odgovara njegovoj atmosferi.

Produkciju albuma je radio Johnny Hostile, koji je u dugogodišnjoj vezi sa Jehnny Beth. Njih dvoje su u Francuskoj imali folk duet John&Jen. Svojom produkcijom, kao i na prvom albumu, uspeo je da prenese divlju, sirovu energiju koju Savages prenose svojom muzikom. Oštra, sirova gitara Gemme Thomson, divlji bass Ayse Hassan, frenetični bubnjevi Fay Milton, i piaffovski vokal Jehnny Beth, čine jedan od najboljih gitarskih albuma u poslednjoj deceniji. Adore Life deluje da ima više života u sebi od prvog albuma, zvuči iskreno i ranjivo sa emotivne strane, žestoko i bučno, a kada govorimo o energiji koju bend prenosi, pa…pogledajte video za “The Answer”, živi nastupi izgledaju otprilike tako.