Daredevil - Uzdizanje Punishera

Daredevil
Sezona 2
Netflix, Marvel
6.8
7

Prva sezona Daredevila, TV serije u produkciji Netflixa, donela je dašak svežine u prilično jednolične, brojne filmove i TV serije  zasnovane na stipovima o superherojima. Bila je sirova, nasilna, imala je fantastičnog zlikovca i pre svega bila je odlična gluma, posebno dva glavna glumca Charlia Coxa u ulozi Matt Murdocka/Daredevila i maestralnog Vincenta D’Onofria koji je tumačio lik Wilsona Fiska. D’Onofrio je tako verno preneo lik psihopate da se meni dizala kosa na glavi.

Nažalost, druga sezona, iako nije bila toliko loša, uglavnom je ostavila mlak utisak u poređenju sa prethodnom. Da li je razlog tome veoma kvalitetna prva sezona, hiperprodukcija i prezasićenje ostvarenjima sa superherojima, ili su scenaristi počeli da koriste šablone već viđene u mnogim drugim sličnim ostvarenjima? Sve pomenuto je imalo uticaja.

Već posle nekoliko epizoda jasno je koliko nedostaje Vincenta D’Onofrio. Glavni negativac je maglovit i nejasan, stiče se utisak da glavni likovi tumaraju po magli, i da ni sami nemaju pojma šta rade. Gotovo na samom početku, uvedena su još dva lika iz Marvelovog univerzuma, Frank Castle/The Punisher, koga odlično glumi Jon Bernthal, a par epizoda kasnije uvode i Elektru Nachos (Elodie Yung). E, onda nastaje potpuna zbrka, jer više nije baš jasno šta se ovde dešava i ko je ko. Uz to, umesto jasnog zla oličenog u Wilsonu Fisku ovde se javlja neka mistična, natprirodna organizacija koja koristi nindže!!! Postoje još i neki normalni, ovozemaljski zlikovci koji su samo zli bez ikakvih natprirodnih i mističnih pretenzija.

Na pola sezone u priču ponovo ulazi Wilson Fisk. Vincent D’Onofrio, u potpunosti baca u senku sve ostale aktere i suvereno vlada svakom scenom u kojoj se nalazi.

Još jedan problem koji deluje kao epidemija kada su ostvarenja o superherojima u pitanju, a na koja ni Daredevil nije imun, je preterano moralisanje i politička korektnost superheroja. Zato se stiče utisak da je kao najupečatljiviji lik ove druge sezone postao The Punisher. Sam lik ovog superheroja već je imao tri veoma neuspešna pokušaja ekranizacije. Osnovna razlika između Punishera i Daredevila, može da se svede na jednu rečenicu iz njihovog dijaloga u kome Punisher kaže Daredevilu „...kada ti oboriš svog neprijatelja, oni se ponovo dignu i vrate se sutra da te mlate, kada ja nekog oborim taj više ne ustaje...“ Pa zar nije posao superheroja upravo ovo drugo, da oslobodiš svet ološa, a ne da im deliš vaspitne šamare?! Doduše, neke od scena kada Daredevil deli šamare jesu odlično snimljene i deluju veoma efektno. Posebno višeminutna fanastična i sirova scena nasilja u kojoj krv i zubi pljušte na sve strane, koja je cela snimljena jednom kadru, i u kojoj Daredevil silazi niz stepenice i mlati gomilu nevaljalaca, dok mu je kamera malo iznad ledja, tako da gotovo imate utisak da gledate video igru.

Svoje uloga iz prve sezone reprizirali su i Deborah Ann Wall kao Karen Page,  i Elder Hanson kao Foggy Nelson, najbolji prijatelj Matta Murdocka i Rosario Dawson kao Claire Temple. Njihove uloge su u nivou onoh iz prethodne sezone, dobro je što su scenaristi dali malo više prostora ovim likovima i dozvolili im da biju svoje bitke, u kojima Daredevil nije u prvom planu. Lik Karen Page postaje na momente iritantan i nepodnošljiv kao i večina ostalih ženskih likova, u sličnim ostvarenjima,  kojima je cilj da postoje kao potencijalni „love interest“ glavnog heroja.

Utisak koji je ostavila veoma kvalitetna prva sezona, još uvek može da zaseni prosečnu drugu. Pitanje je da li će treća sezona uspeti da zadrži gledaoce. Kada su ljubitelji stripova, superheroja i popularne kulture vezane za njih u pitanju, svakako će gledati sve ostale sezone bez mnogo razmišljanja o kvalitetu. Jer ako neko može da izdrži i gleda pet sezona „Arrow“, tri sezone „The Flash“ i jednu „Supergirl“, druga sezona „Daredevila“ delovaće odlično. „Daredevil“ je svojom prvom sezonom, odličnim glumcima, odličnom pričom potpuno odskočio od drugih ostvarenja ovog podžanra, i pružio je mogućnost da u seriji uživaju i gledaoci koji nemaju pojma o stripovima i superherojima. Da li će treća sezona vratiti seriju na taj kurs, videćemo dogodine. Do tada ostaje nam druga sezona „Jesica Jones“, koja je takođe imala veoma dobru prvu sezonu, zatim  prva sezona „Luke Cage“ i ono što mene najviše raduje, samostalna serija „The Punsiher“, jer po svemu viđenom u ovoj sezoni, Punisher je to u potpunosti zaslužio.