Morski Vuk

Morski Vuk
Rif Rebs
Besna Kobila

Besna Kobila je izdavačka kuća koja se do sada u neku ruku specijalizovala za stripske adaptacije književnih dela. Prethodna dva izdanja su bila Mobi Dik i zbirka kratkih priča sačinjenih prema pripovetkama Lavkrafta. Sada je došao na red Morski Vuk. Ovaj strip je u originalu roman Džeka Londona iz 1904. godine (jedan od njegovih najranijih romana).  Strip je nacrtan, napisan i kolorisan od strane Rifa Rebsa, francuskog strip-crtača i scenariste. Takodje, ovo je slobodna adaptacija romana. Priča počinje kada se jedan ugledan žurnalista i kritičar ukrca na brod za San Francisko. Brod se zbog nevremena nasuče. Žurnalista preživi i biva spasen od strane lovačkog broda koji je krenuo za Japan. Ovaj brod je krenuo u lov na foke i njihovu kožu, a njime vlada surovi kapetan koga posada mrzi.

Kapetan je najinteresantniji lik u ovoj grafičkoj noveli. Iako se nalazi u primitivnijem okruženju, on je načitan, edukovan i ima lepe manire, mada se pred posadom broda predstavlja kao beskrupulozna zver sa životinjskim instinktima. Na taj način budi strahopoštovanje kod posade i niko ne sme da mu se suprotstavi. Pored fenomenalnog scenarija u prvom planu je crtež. Jasno je da bi ovakav crtež fenomenalno izgledao na A4 formatu, ali ni B5 format ne umanjuje njegov kvalitet. Interesantan je i kolor koji varira od poglavlja do poglavlja i koji  je mračan, ali se božanstveno uklapa u atmosferu stripa. Morskog Vuka treba pohvaliti i po odličnom prevodu koji je potpuno u duhu srpskog jezika. Preporučujem svima ovo izdanje i nadam se da ćemo u budućnosti videti još puno kvalitetnih izdanja Besne Kobile.