Go for the eyes, Boo, go for the eyes

Baldur's Gate: Siege of the Dragonspear
Beamdog; 2016
Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear za mene predstavlja vremesku mašinu koja me vraća u besane noći iz 2001. godine provedene uz Baldur’s Gate 2. Beamdog je odradio odličan posao sa Enhanced verzijama prvog i drugog dela Baldur’s Gate serijala. Ovo je priča koja se ugnezdila između njih a veteranima ovih igara daje mogućnost da ponovo sa tavana skinu prašinu sa svojih oklopa, naoštre zaboravljene mačeve i krenu u novu avanturu, razgibavajući svoje krckave kosti.

Stara družina je ponovo na okupu. Kao heroj Baldur’s Gate-a, od vas se ponovo očekuje da spasete Obalu Mačeva. Posle poraza Sarevoka, pojavila se nova pretnja. Ali ovog puta njena inkarnacija nije ružna, zla mrcina, već deva anđeoskog oblika. Harizmatična i enigmatična, ljudi se ili plaše ili je obožavaju. Ono što daje istinsku čar igri je konstanto preispitivanje heroja da li je na pravoj strani. Da li stati na stranu gramzivih trgovaca od kojih zavisi cela zemlja, ili na stranu pravde i ljubavi koja može doneti propast svima?

Atmosfera u igri je odlična. Bilo da ste u kafani, gde sve vrvi od života, ili u nekoj patuljačkoj pećini, uvek ste na vrhovima prstiju. Uvek se pitate šta je sledeće iza ćoška. Sudbina je htela da se moje vraćanje u zemlje Fearuna poklopi da realnim oživljavanjem srednjovekovnih vitezova na festivalu Just Out u Manasiji. A odličan je trip kada slušate performans etno grupe Buk, a sličnu muziku ste juče sušali u krčmi u Baldur’s Gate-u.
U igri vodite klasičnu družinu od šest članova, koja se pokazala najefikasnijom kroz istoriju RPG igara. Svi likovi iz prvog dela su tu. Imoen, Minsk i njegov Boo, Jaheira…Stojite rame uz rame gledajući smrti u oči. Pauza je naravno sastavni deo borbi i mikromenadžmenta. Kod slabijih protivnika možete verovati AI-ju da odradi posao bez problema, ali je u težim bitkama priprema neophodna.

Loša stvar na koju sam naišao u Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear je nemogućnost smanjenja rezolucije. Naime, čak i na monitoru od 15 inča, na maksmimalnoj rezoluciji, likovi su veoma mali. Morao sam da smanjim rezoluciju monitora na 1024×768 kako bi mogao da imam normalnu veličinu haroja. U samim podešavanjima u igri nisam uspeo da to smanjim. Kako sam zaluđenik u ceo ovaj serijal, to mi nije bila velika žrtva, ali nekom može da smeta.

Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear je kontraverzni naslov. Mnogi se pozivaju na bojkot igre zbog pojave homoseksulanih i transrodnih karaktera. Ovde nije problem samo njihovo pojavljivanje, već način na koji su ti likovi uvedeni u igru. Forsiranjem njihovog seksualnog opredeljenja umesto njihove priče, samo se stvorila odbojnost kod igrača. Po meni je igra odlična, a manjkavosti u priči nisam video kao problem.

Uz saglasnost autora preuzeto sa pc-igre.info