Hasil Adkins - Out To Hunch [1986]

Hasil Adkins
Out To Hunch
Norton Records / 1986
9.0
9

Kompilacija snimaka koji datiraju između 1955 i 1965, pod nazivom "Out To Hunch", verovatno je jedna od najjačih rockabilly ploča ikada. Hasil "Haze" Adkins ponovo je postao aktuelan početkom osamdesetih kada su The Cramps obradili njegov hit iz 50ih "She Said". Bivša bubnjarka ovog benda Miriam Linna i njen muž Billy Miller potražili su ga 1985. kako bi izdali neke od njegovih radova. Kao rezultat, nastala je nezavisna izdavačka kuca Norton Records i ova kompilacija, koja je postala underground senzacija.

Miller je postao Adkinsov menadžer i odveo ga u New York na prvu profesionalnu sesiju u studiju, ostalo je istorija. Ali svi kasniji albumi ne mogu da priđu prvim lo-fi live kućnim snimcima, gde Haze drži ritam bas pedalom, svira gitaru dok se smeje i zavijajući peva stihove:"Now honey, don't you be afraid, 'Cause I'm gonna cut your head off, About a half past eight".

Pravo iz West Virginije, ovo je čeoni sudar rockabillyja i swamp bluza, muzika uz koju se udiše tecnost za upaljace i pije White Ligtning u društvu Jesco Whitea. Zaboravite na razum, teme koje se provlače  i koje su inače obeležile celu karijeru gospodina Adkinsa su seks, dekapitacija, vanzemaljci, ljubavni jadi, hot dog i piletina. Često ga navode kao tvorca ili dedu psychobilly pravca, ali i plesa The Hunch:" Now, if you ain't never seen nobody do the Hunch, you ain't never saw my woman! And I declare, son, you won't never see her! 'Cause I ain't got one!".

Uprkos dozi egzibicionizma i senzacionalizma (što i stoji u korenima rock'n'rolla), pravi razlog zbog čega je ovaj album neverovatan je doza entuzijazma i energije koju Hasil uspeva da nam prenese. Udarajući neumorno po svom bubnju i gitari uspeva da vrati publiku u praistorijsko doba, iako on lično za sve krivi loše mikrofone. Za neposrednije iskustvo pogledajte dokumentarac The Wild World of Hasil Adkins (1993).