Matt Harlock, Paul Thomas
Uloge:

Bill Hicks, Mary Hicks, Dwight Slade...

engleski
8.0
8
Dokumentarni film o životu stand-up komičara Bil Hiksa (Bill Hicks), od pre nekoliko godina izglasanog među 4 najbolja komičara svih vremena u Velikoj Britaniji i iznenađujuće i dalje bez ikakvog posthumnog priznanja u SAD.
Ako očekujete duge isečke iz njegovih najboljih nastupa koji će tek ponegde biti prošarani po kojim intervjuom ili istorijskim podacima, zavaravate se. Ovaj film detaljno prikazuje sam nastanak njegove karijere od najranijih dana i sadrži popriličan broj slika i zapisa iz tog perioda dok je još uvek bio anoniman širem auditorijumu. Veliki broj fotografija koje se prikazuju u filmu su animirane i data im je trodimenzionalna dubina - ponekad to liči na zombi šou ali verovatno je i to deo kolaža i komičan pristup realizaciji samog filma.
Bil Hiks je bio i ostao inspiracija, slobodno možemo reći, milionima onih koji su imali prilike da čuju njegove nastupe - kako uživo tako i preko raznih medija koji su danas na raspolaganju. Ovaj film takođe predstavlja i testament jednom velikom talentu XX veka koji je napustio ovaj svet u 32.godini života, preminuvši od raka pankreasa 1994.godine. Odrastao je u Hjustonu sa svojom porodicom koja je, nasuprot svim očekivanjima rigidne sredine, podržavala njegov nepredvidljivi i nepomirljivi, pobunjenički stav. Od svoje 14.godine je nastupao sa svojim bliskim prijateljem inspirisan komičarima koje je pratio u sitnim satima na TV-u. Kasnije se zaputio u Los Anđeles gde je krenuo da gradi karijeru. Nije nepoznanica da je ubrzo krenuo da eskperimentiše sa haluciogenim drogama i alkoholom da bi se, nakon skidanja sa svega toga, potpuno posvetio nastupima, prvo po malim i nepoznatim klubovima po SAD i sa sporadičnim TV pojavljivanjima. Od momenta kada je prešao "veliku baru" i našao se u Velikoj Britaniji njegova popularnost je naglo porasla i privukao je velike mase na svoje nastupe.
Vratio se nazad u Ameriku i nažalost konstatovan mu je rak od koga je kasnije i preminuo.
Iako, moram priznati, ne baš ono pravo, ono što sam potajno priželjkivao od ovog dela, ipak ovo je jedna posmrtna oda geniju koja osigurava njegov legat i trajni uticaj na društvo, posebno na nove generacije koje će imati priliku da ga tek sada upoznaju.