Rogue One: A Star Wars Story
Disney Studios / Lusacfilms
Gareth Edwards
Chris Weitz, Tony Gilroy
7.9
8

Nakon drugog filma iz Star Wars univerzuma koje je Disney isporučio za samo dve godine, deluje kao da su ovoj franšizi udahnuli novu svežinu i postavili je na pravi put. Tačno je da planiraju da svake godine izabacuju po jedan film, što ne mora biti loše, posebno za ljubitelje kojima nikad dosta džedaja i sitova. Ovo može dovesti do zasićenja tržišta kao što se to desilo sa superherojima, ali kako je Disney snimo tek dva filma ne vidim da će do toga skoro doći.

„Rogue One A Star Wars Story“ je priča za sebe, iako je veliki broj fanova želeo da ovaj film bude začetak nove franšize u okviru ovog univerzuma sada je jasno da od toga nema ništa. Na kraju, i sami kreatori ovog filma su to najavljivali. Fokus je na događaje neposredno pre početka radnje filma „Star Wars Episode IV A New Hope“ i na grupu pobunjenika koja dolazi do tehničkih planova Zvezde smrti i time stvara mogućnost borcima Otpora i Luku Skywalkeru da je unište.

Ovo nije tipičan Star Wars film. Ne samo zato što u njima nema džedaja koji vitlaju svetlosnim mačevima niti gadnih, zlih sith lordova, doduše ima jednog ali na svu sreću, nema ga previše, već pre svega jer je veoma daleko od žanra space opere. Nemamo karaktere sa magičnim moćima na čijim plećima leži sudbina čitave galaksije. Nema srceparajućih romansi, što mene posebno raduje. Ljubavne scene između Anakina (Hayden Christensen) i Padme (Natalie Portman) su dovoljno užasne da vam ogade i samu pomisao na postojanje romantičnih elemenata u svim budućim Star Wars filmovima. Pre svega ovo je ratni film. Bez problema bi mogao biti smešten u period, recimo drugog svetskog rata, na strani negativaca imamo Imperiju, koja namerno podseća na nacističku Nemačku, dok na strani dobrih momaka i devojke imamo ekipu koja neodoljivo podseća na 12 žigosanih.

Nakon Rey iz prošlogišnjeg filma jasno je da Disney pokušava da u Star Wars univerzum uvede snažne ženske likove, što mu za sada ide uspešno. Glavni karakter je Jyn Erso, po zanimanju sitni kriminalac, koju sa njenog puta na robiju oslobađaju pobunjenici, jer je ona ćerka Gallena Ersoa (Mads Mikkelsen), glavnog inženjera i tvorca Zvezde smrti. Baš kod razvoja karaktera nastaje mali problem. Sve dobro poznati likovi ovog serijala imali su mnogo više vremena i filmova u kojima je gledalac mogao da dobije jasnu sliku ko su oni i šta ih čini takvim kakvi su. U ovom filmu likovi nemaju taj luksuz. Pre svega jer nemaju dovoljno vremena. Lik Jyn Erso je najbolje obrađen ali i to deluje nedovoljno, vidimo detalje traumatičnog događaja iz njenog detinjstva a odmah zatim, mnogo godina kasnije, vidimo je u zatvoru. Felicity Jones, koja je u svojoj karijeri imala mnogo ozbiljnije i kompleksnije uloge od ove, izvukla je makismum iz ovog karaktera i uspela je u potpunosti da iznese ceo film.