Sezona 1
BBC America
Max Landis
USA/UK
7.9
8

Za filmsku ili tv adaptaciju kniževnih dela Douglasa Adamsa potrebno je posedovati ogromnu dozu lucidne krativnosti, pa na čak i tada uspeh nije zagarantovan. Zato se potez Maxa Lendisa, da kreira tv seriju koja osim naziva, ideje holističkog principa i imena glavnog karaktera, nema ničeg zajedničkog sa romanom može pokazati kao pravi potez. Njegov mnogo popularniji roman „Autostoperski vodič kroz galaksiju“ već se pokazao kao tvrd orah za ekranizaciju, i pored jedne tv serije sa početka osamdesetih, snimljen je i film iz 2005 godine, koji je generalno bio prilično zabavan, ipak prošao sjajno među ljubiteljima Adamsovih romana. Dirk Gently je dobio dve ekranizacije u vidu tv serije. Prva je iz 2012.godine, od četiri epizoda, koja se u svom scenariju prilično pratila roman. Druga je snimljena 2016.godine u produkciji BBC America i ima osam epizoda.

Dirk Gently's Holistic Detective Agency

Odmah na početku, može vam delovati da je izbor glumaca potpuno pogrešan, a možda čak i odustanete od gledanja do kraja, jer glavni likovi su krajnje iritanti. Dirka Gentlyja glumi britanski glumac Samuel Barnett, i od samog starta je jedan od onih hipster likova koje želite da mlatnete pesnicom po sred lica istog momenta kad progovore, i da nastavite sa tim kako im slučajno ne bi palo na pamet da progovore u vašem prisustvu.  Verujem da je to i bila ideja kreatora ove serije i Barnett je u tom slučaju bio dobar izbor, jer je u ovu ulogu uneo ogromnu dozu manične energije i lucidnosti.  Moguće je da u vašem životu ili okolini postoji neka osoba koja vas svojim postupcima lako iritira, ali ujedno poseduje određenju dozu šarma, iskrene dobrote i unose malo boje u živote ljudi oko njih, tako da umesto da ga lupite pesnicom, jednostavno pređete preko svega. Dirk Gently je upravo takav.

Toddom Brotzmanom, pomoćnik i najbolji prijatelje Dirka Gentlyja je deluje potpuno normalno, i na samom početku lakše se povezuje sa gledaocem. Elijah Wood u ovoj ulozi  deluje kao da je na poznatoj teritoriji. Todd Brotzman je uglavnom zbunjen, konfuzan, ponekad deluje tupavo, a kada treba glumiti takve likove Wood je nenadmašan. Fiona Douriff je odlična kao Barta Curlish, holistički ubica. Kroz interakciju sa svojim taocem/prijateljem Kenom (Mpho Koaho) vidimo da se iza njenog, na prvi pogled grotesknog karaktera vidimo krije se ranjiva, detinjasta osoba.