Real Estate - In Mind [2017]

Real Estate
In Mind
Domino / 2017
8.0
8

„In Mind“ je četvrti album za ovaj indie rock kvintet iz Nju Džerzija. Real Estate su 2009.godine, nakon završenih studija, oformili fini momci Cortney, Bleeker i Mondanile koji su odrasli zajedno još od ranog detinjstva u finim predgrađima Nju Džerzija, što je uveliko uticalo na atmosferu muzike koju stvaraju. Debi album „Real Estate“ objavili 2009.godine, zatim „Days“ (2011), i „Atlas“ (2014). Ako bih želeo da na slikovit način opišem karijeru benda do sada, kao i ovaj poslednji album onda bi to bilo na sledeći način.

Zamislite predivan dan ranog leta, blagi povetarac donosi miris mora, dok vi uživate u opuštenoj, laganoj vožnji vašim kabrioletom putem pored drvoreda čempresa, i azurno plavom vodom koja se prostire sve do horizonta. Sa plejera u automobilu čujete savršenu muziku za ovakav trenutak, mekan tenor Martina Courtneya, nežnu i živahnu ritam sekciju Alexa Bleekera i Jacksona Pollisa i savršene gitarske melodije Juliana Lyncha obojene jednako dobrim klavijaturama Matta Kallmana. I ovo je slika koja odgovara svakom albumu ovog benda od početka njihove karijere. Povremeno naiđete na neki pejzaž koji vas u potpunosti ostavi bez daha , kakve su na prethodnim albumima bile pesme „It’s Real“ i „Out of Tune“, ili uživate u noćnoj vožni pod zvezdanim nebom za šta je idealna „After the Moon“, sa ovog albuma.  Ali ni u jednom trenutku nećete naći pesmu koja će skrenuti sa ovog puta, koja će vas možda odvesti u neke hladnije planinske krajeve ili u toplu, i suncem užarenu pustinju.

Ipak, ako malo pažljivije slušate njihove albume primetićete da je sa svakim albumom dolazilo do određenog pomaka, uglavnom u napred i strogo u granicama koji su oni sami sebi zadali. Njihov zvuk kao i produkcija tokom godina je postajala izbrušenija i kompleksnija. Na ovom albumu razlika na njihovu ustaljenu normu se može najviše primetiti u zvuku gitare i to pre svega zbog personalnih promena u samom bendu. Matt Mondanile (gitara) , jedan od osnivača benda, napustio je Real Estate u želji da se u potpunosti posveti svom drugom, tačnije svom prvom muzičkom projektu Ducktails koji je osnovao pre Real Estatea. Njega je zamenio dugogodišnji prijatelj i povremeni član Julian Lynch. Lynchova gitara je malo snažnija i veoam blago distorziranija od atmosferične gitare Modanilea, ali je svojim gitarskim melodijama u potpunosti kretao po paternima koje je Modanile postavio i koji su bili jedan od prepoznatljivih detalja u muzici Real Estatea.

Album otvara „Darling“ koja je, bar na prvo slušanje, iako „ne ostavlja bez daha“, blizu je tog momenta. Kvalitet pesama je ujednačen kroz ceo album. Neke od pesama zalepiće se od prvog slušanja poput „Stained Glass“, gde gitara i klavijature stvaraju gotovo baroknu atmosferu ili „White Light“koja je savršeni dream pop iz Real Estate kataloga.   Ako više budete slušali, otkrivaćete polako, nove veoma lepe melodijske linije i zvučne pejzaže, i pitaće te sebe kako ih niste primetili ranije, kao što se meni upravo desilo sa pesmama „Same Sun“ i „Saturday“. „Two Arrows“, koja zvuči kao da je izašla iz The Byrds muzičke ere,  je najveći muzički iskorak od prepoznatljive šeme njihovih pesama do sada. Uopšte uticaj bendova šesdesetih poput pomenutih The Byrds ili The Beatles, ali i bendova poput Galaxy 500, Big Star ili Teenage Funclub je uvek bio prisutan u njihovoj muzici, pa ni ovaj album nije izuzetak.

Veoma važan detalj u karijeri Real Estatea  je da su uspeli da izbegnu da zvuče dosadno i ustaljeno. Iako u životu vam ponekad prija besna i žestoka oluja ili čak i kišan, tmuran dan, Real Estate vam tako nešto neće ponuditi. Oni su rano u karijeri pronašli put koji im najviše odgovara i toga se bez nekog velikog odstupanja ili nepotrebnih muzičkih eksperimenata drže. Ovim albumom pokazali su da za sada i nemaju planova da bilo šta menjaju osim da još više poliraju i usavršavaju ono u čemu su najbolji.  Možda i zato što stvaraju muziku, koja svima koji vole ovakav zvuk, ne može da dosadi. Da li bi vam ikada dosadilo da se budite sa pogledom na drvored zelenih čemresa iza kojih se do horizonta prostire beskrajno plavetnilo, ili ako više volite planine, pogled na zelenu dolinu sa modro plavim planiniskim jezerima na čijoj se kristalnoj površini ogledaju snegom pokriveni moćni planinski vrhovi.