Guardians of Galaxy Vol.2
Marvel Studios/ Walt Disney Studios /2017
James Gunn
James Gunn
7.5
7

Od prvog filma “Guardians of Galaxy” nije se očekivalo puno. Ni sam strip, pa ni sami heroji nisu bili previše poznati van kruga ljubitelja stripova , Marvelovog univezuma i njegovih superheroja. Pa ni među njima, Star Lord i kompanija nisu spadali u one najomiljenije. Zato je ogroman uspeh ovog filma došao kao neka vrsta iznenađenja. Njegova ukupna zarada bila je preko 770 miliona dolara. Film je dobio veoma visoku ocenu i kritike i publike i to opravdano, jer je pre svega bio veoma zabavan. Na kraju, to je valjda i ono što većina gledalaca očekuje kad ode u biskop sa namerom da gleda film o imaginarnim superherojima. A ono što je dobijala poslednjih godina, i od Marvela i od DC Comicsa bila je gomila plačljivih seka-persa... pardon, superheroja, koji bi film uglavnom provodili uništavajući raznu pokretnu ili nepokretnu imovinu jadnih običnih ljudi , a ostalo vreme bi kukali  nad svojom jadnom sudbinom koja ih je unesrećila darujući im supermoći da bez po muke izvrše brutalan masakr nad gledaocima morališući do besvesti. Tako smo imali veoma dobar “Iron Man” , zatim slabiji “Iron Man 2”, dok sam “Iron Man 3”  jedva uspeo da odgledam. Slična situacija bila je i sa “Avengers: Age of Ultron”. “Guardians of Galaxy” došao kao pravo osveženje, nepretenciozan, zabavan, lagan i zanimljiv od početka do kraja. Tukli su zlikovce, prigodno uništavajući pokretnu i nepokretnu imovinu jadnih, običnih vanzemaljaca širom galaksije i to sve sa osmehom i uz iskričave pošalice. I niko od glavnih likova nije ni jednom zakukao, preispitivao svoje motive, tražio smisao života na dnu vlaše viskija. Gotovo savršen film o superherojima.

Od prvog dela niko nije mnogo očekivao, ali nakon takvog uspeha (treći najuspešniji Marvelom film), od nastavka se mnogo očekivalo, ali baš mnogo. E sad, tu nastaje problem za Jamesa Gunna, režisera i scenaristu. Šta uraditi u nastavku kada iza sebe imate jedan od najboljih filmova o superherojima ikad snimljen? Pa možete krenuti istim putem kao i u svim ostalim filmovima iz Marvelove kuhinje. I to je donekle i urađeno u filmu “Guradians of Galaxy Vol.2”, doduše još uvek ne u toliko velikoj meri, ali ko zna, planiraju još jedan nastavak, tako da Marvel ima dovoljno vremena da zasere i sa ovom trilogijom. Šta je ono što odmah bode oči? Prvi utisak je da su se previše trudili, a previše truda često može da ima kontraporduktivne efekte. Ponekad deluje da su tvorci ovog filma precizno ispitali koji su se detalji dopali publici u prethodnom filmu (što verovatno i jesu uradili), pa su ih onda pojačali i podvukli do maksimuma, bez ikakvog truda da ih u celu priču elegantno i prirodno uklope, i time su prilično oštetili spontani, prirodni tok i izgradnju priče koji je krasio prvi deo. Samim tim radnja, izgradnja karaktera i njihovih relacija deluje mnogo bolje razrađena u prvom filmu nego u drugom i same scene se ne utapaju prirodnu jedna u drugu pa zbog toga imate utisak da je u drugom filmu mnogo manje rečeno i prikazano. Na momente imamo neke previše neozbiljne scene, zatim imamo neke previše patetične, koje se jednostavno nikako ne uklapaju u duh i atmosferu koju bi ovaj film trebalo da nosi. Neki od detalja deluju previše usiljeno, pojava malog Groota je jedna od tih. Ma koliko on bio simpatičan, kreatori nam scene sa njim bukvalno guraju pod nos sa porukom “vidi koliko sam neodoljiv, vidi koliko sam sladak”. Groot je u prvom delu postao jedan od omiljenih likova, baš zato što je ceo njegov karakter i priča vezana za njega delovala potpuno prirodno . Vreme koje mu je dato odlično je izblansirano i scene su maksimalno efektno iskorištene kako bi gledalac stvorio sliku o njemu i publika nije bila opterećena nepotrebnim scenama čjiji je jedini cilj da od iste izvuće jedan dugačak uzdah, obično onaj koje nam izazovu prizori malih zlatnih retrivera ili mačića.