The Black Angels - Death Song [2017]

The Black Angels
Death Song
Partisan records / 2017
8.7
9

Kao osnivači Levitation Festa (ranije Austin Psych Fest) i kroz etiketu The Reverberation Appreciation Society, Alex Maas i Christian Bland su neki od glavnih krivaca za oživljavanje garage-psych scene u Austinu (čitaj Texasu), kao i autentični frikovi koji su se postarali da novi zamah koji je ova muzika dobila bude nešto više od prodavanja šarenih majica i deljenja flajera na svirkama. Filozofija koju su, nakon godina provedenih na zajedničkim turnejama, prihvatili od Rockyja Ericssona “Pričaj sa svima, zadrži otvoren um”, pomogla im je da zadrže entuzijazam i nakon promena koje su se desile poslednje decenije u korist krupnog kapitala u Austinu i u celoj Americi.

S tim u vezi,postoji velika razlika između albuma koji su prethodili ovom, Indigo Meadowa iz 2013. i Phosphene Dreama iz 2010. godine. Pošto su u protekloj deceniji usvršili svoju verziju turobne i stoned psychodelije, dodali su joj kompleksnije strukture pesmama uključujući jake pop refrene i produkciju vernu 60im. Ovakva promena je delom proistekla iz transformacije benda u četvorku ali i iz zasićenja do koga ih je dovela sve veća popularnost, primoravajući ih da iznova sviraju iste (ili slične) stvari.

Mirokosmos koji su izgradili pomogao im je da sa distance posmatraju stanje društva u celini. U ovakvim okolnostima, tokom prethodne tri godine snimili su 50 pesama i prateći zajedničke niti koje ih povezuju, odabrali su njih 11 da budu "pesma smrti". Naslov albuma je istovremeno trik odgovor na pitanje da li je ime benda preuzeto od naslova pesme The Black Angel's Death Song sa albuma The Velvet Underground & Nico.

Prva stvar "Curency" odmah pokazuje da su TBA raniju psych žestinu sa muzike prebacili na stihove: “Print and print the money that you spend, spend and spend the money that you print,” ponavlja se mantra kojom Federalne Rezerve okreću zemljinu kuglu. Odgovor je :"One day it'll all be over, One day it'll all be gone... and you will all be gone one day". Sledeće dve su ljubavne i dvosmislene, "I'd kill for Her" i "Half beliveing" mogu da govore o ljubavi prema ženi, ali i ljubavi prema zemlji ili svetu. Američkoj domorodačka kultura je tema kojoj se Angelsi vraćaju na "Comanchie Moon", izgrađenoj oko svirepog rifa. Jeziv kvalitet i kompleksna tekstura "I Dreamt" dobijena je zahvaljujući Mellotron sintisajzeru koji je Bland nabavio, a koji je celom albumu dao uklet prizvuk.

Za Maasa Death Song je trenutak u kome trip prestaje, odnosno obeležava trenutak u kome je iluzija utopije nestala a putnik je sam, nesiguran i paranoičan. Zato je jedanaesta pesma "Life Song" mesto na kome se sve završava, ali i počinje.

Poslednje reči su:"I'll see you on the other side".

Kao prve mogle bi da se uzmu one napisane pre 50 godina:

"...Not a ghost bloodied country