Jonathan Glazer
Walter Campbell, Jonathan Glazer
UK | USA | Switzerland
8.0
8
Film je baziran na osnovu istoimene novele Mišela Fabera (Michel Faber) s početka XXI veka, u kojoj vanzemljac po imenu Isserley, prerušen u privlačnu mladu ženu, vreba stopere po škotskim putevima.
Nakon decenije rada na adaptiranju teksta i postavke filma, Glejzer se vraća na veliko platno. Reditelj Glejzer je inače poznat po filmovima Sexy Beast i Birth, ali i po legendarnim muzičkim spotovima poput Karmacoma za Massive Attack, Street Spirit i Karma Police grupe Radiohead, Rabbit In Your Headlights grupe UNKLE...
U svom filmu, Under The Skin, predstavio je bezimenog vanzemaljca prerušenog u fatalnu ženu tamne kose, usana crvenih poput krvi, umotanu u veliku krznenu bundu - otprilike kako tuđini vide neodoljivi mamac za muškarce. Smrtonosna pesma svemirske sirene. Na svoj poseban način, Glejzer susprostavlja intergalaktičko i ljudsko poimanje, jezivu priču svemirskog putnika u ljudskom obliku koji lutajući ulicama Glazgova traži svež, mesnati plen. Međutim, vreme provedeno u ljudskoj formi uzima svoj danak. Bezosećajnost (koja kulminira jezivom scenom na plaži) prelazi u nešto nalik empatiji, tako da se može naslutiti, blago ispod površine, prvi znak slabosti i nakon jedne scene u gustoj magli, koja naglašava problem u kome se nalazi, vanzemaljac potpuno gubi kontrolu nad sobom i svojom misijom. Sve to vreme, Glejzer nas, u kadrovima gde je oko u totalu, podseća da smo i sami pod prismotrom, da nas njegov film pomno prati kao oko Velikog Brata (naravno, ne mislim na reality show).
Film nas primorava da se zamislimo od čega smo zapravo sazdani, šta leži ispod površine i krinke jednog ljudskog bića, ispod kože, krvi, nerava i mesa. Nema jednostavnih odgovora na ta pitanja, sve se jedva može naslutiti po reakcijama sjajne Skarlet Johanson, u momentima kada krene da istražuje telo koje je obuzela, kada krenu da se kod nje pokreću i neki drugi osećaji osim onih striktno vezanih za prehranu i egzistenciju misije.
Najmračniji delovi filma, sam ubilački ples kojim svoje žrtve odvodi u beznađe, snimljen je u okviru fenomenalne instalacije britanskog umetnika Ričarda Vilsona (Richard Wilson) pod nazivom Slick Oil. Neću otkrivati detalje, videćete i sami te deonice u filmu.
Džonatan Glejzer (Jonathan Glazer) je uspeo da u eri masovnih vizuelnih efekata, prebogate produkcije i tema svemirskih ratova i pucačina, osveži SF žanr u totalu i da napravi jedno pravo malo umetničko remek-delo koje će najverovatnije, iskreno se nadam, postati jedan klasik naučno-fantastičnog žanra.