Robert Glasper - Covered: Live at Capitol Studios [2015]

Robert Glasper
Covered: Live at Capitol Studios
UNIVERSAL MUSIC LLC
8.5
8

Robert Glasper, američki džez pijanista, s pravom je u krugovima kritičara nazivan legitimnim naslednikom Džereta, Henkoka ili Korije. Međutim, njegovi izleti u R&B doneli su, uprkos Gremijima, i određen broj negativnih poena na njegov dosadašnji opus.

Ali, sa ovim lajv setom, Glasper se vraća svojim korenima. Svirajući sa svojim standardnim trijom koji čine Vinsent Arčer i Demijon Rid, pijanista se nalazi ponovo na svom terenu, i sve to je snimljeno uživo u Kapitolovom Studiju A, u Los Anđelesu.

Glasper se od početka oseća sigurno i opušteno, najavljujući set i šaleći se usput sa malobrojnom, ali zasigurno probranom publikom.

Kao i dosadašnji njegovi albumi, i ovaj predstavlja skoro pa savršenu fuziju džeza sa modernim i ne tako modernim klasicima, što pop i rok muzike, što evergrina. Tako se ovog puta Glasper poigrava malo sa Cyndi Lauper, malo sa Radiohead, malo sa Joni Mitchell. Potom nas podseća na Habarda i Belafontea, uspešno spravljajući miks lupova, reči, citata, sekvenci, drum&bass motiva. Onda malo klavirske lirike Bila Evansa, pa sve do Džeretovske famozne sinkopacije i arpeđa u srednjem registru, u centralnoj trinaestominutnoj kompoziciji In Case You Forget.

Ako ste ljubitelj straight ahead jazz albuma ovo svakako nije album koji je lagan za slušanje, odnosno ovo nije muzika koja teče. Ovaj Glasperov album je možda više nego bilo koji do sada, izazov za čula. Ima ovde svega. Ali apsolutno svih džez pravaca: od bopa do free jazza, i nije ovo nimalo lagano slušati, ali je zato ovo maksimalno zabavan i izazovan album, i kao takav predstavlja jedan od najboljih uradaka prošle godine u džez univerzumu.