Sam Catlin, Evan Goldberg, Seth Rogen
AMC
Sam Catlin, Evan Goldberg, Seth Rogen
engleski
7.5
7

Serija “Preacher” (Propovednik), mreže AMC (odgovorni za izdanja tipa “Mad Men”, “Breaking Bad” kao i za prethodnika, takođe po stripu “Walking Dead”), je nastala po strip serijalu istoimenog naziva koju su kreirali Garth Ennis kao pisac i Steve Dillon kao crtač. Kreatori TV adaptacije, Seth Rogen, Evan Goldberg i Sam Catlin, odmah u startu su se susreli sa teškim zadatkom prenošenja veoma eksplicitnog materijala širem auditorijumu. (Rogen i Goldberg su se pre ove serije otisnuli u rediteljski debi nazvan „This Is The End“, komičnu priču smeštenu u biblijsku apokalipsu tako da im milje nije stran i nepoznat). Ne bih ulazio u detaljniju analizu i objašnjenje, recimo samo da, ako tražite autentičnost u izražaju i prenošenju svake table stripa u pokretne slike, (kao što je recimo primer sa filmom Watchmen) to ovde nećete naći. Propovednik prati osnovu stripa i njegove karaktere ali nije preslikan i to je sasvim ok. Drugim rečima, nije neophodno biti detaljni čitalac i hronolog strip serijala, jednostavno uživajte u vožnji a verujte mi, to je pakleno-rajska vožnja. Čak je i Bog na spisku glumaca...nećemo o tome. Što manje znate to bolje.

Već posle prve tzv. pilot epizode, gledaocu postaje jasno da će biti bombardovan širokim spektrom živahnih slika – od tehnike snimanja sa „pregorelim“ bojama zlatnih i žutih tonova teksaških pustara i puno prašine i peska sa kojima se vetar igra do raznih arsenala oružja od polomljene flaše šampanjca do, bukvalno, nukleatnog oružja. Serija se igra sa ikonama Divljeg Zapada, gotikom i elementima slešer horora, spajajući, u osnovi, tri glavna lika sa, naizgled, ekstremnim razlikama.

Propovednik je još jedan od pokušaja da se strip pretvori u zlatne poluge. Preko svojih ekcesivnih kolorita, prenaglašavanja svih svojih elemenata, provlači se i tanana žica večne borbe dobra i zla (klasičan kliše) i očajničkih pokušaja da se ostane dosledan čistoti u svetu ogrezlom u greh (još veći kliše). Opet, nećete naći sličniju ikonografiju i pokretnu zabavu nigde drugde, sem možda u TV serijalu „Fargo“ braće Koen, koja se ipak, bavi više zemaljskim i prizemnim stvarima od Propovednika.

Zaista neobičan i jedinstven miks dana apokalipse, horora, religije, ogoljenog realizma i hardcore vesterna u blenderu (kako sam Jesse, propovednik kaže) koji se mućka u njegovom stomaku a sadrži ceo univerzum. Za mene je ovo, i pored mračne tematike i scena, veoma zabavan miks i vreme provedeno pored ekrana definitivno nije prošlo uzalud. Bila je to zabavna sezona i očekujem nastavak.