Bon Iver - 22, A Million [2016]

Bon Iver
22, A Million
Jagjaguwar;2016.
9.0
9
Iako je Bon Iver bend, Justin Vernon je alfa i omega, od njega je sve krenulo sa njim će se i završiti. 2006.godina je bila veoma loša za Vernona, njegov bend se raspao, kao i njegova emotivna veza, oboleo je od mononukleoze. Povukao se u brvnaru, smeštenu u divljini Viskonsina. Tri meseca kasnije debi album Bon Ivera “For Emma, Forever Ago” bio je gotov.  Vernon je odvirao gotovo sve instumenate i otpevao sve vokale na svim pesmama. Prvi album Bon Ivera dobio je odlične recenzije kritike, i još bolje je prihvaćen kod publike. Sa svojim drugim albumom “Bon Iver, Bon Iver”(2011), Vernon je krenuo sa muzičkim eksperimentima i napravio je korak u drugom pravcu. Iako je na njemu bilo prepoznatvljivh melodija i motiva sa prvog albuma, album je znatno kompleksniji na mnogo nivoa. Ovog puta Vernon nije bio sam i iza sebe je imao članove benda kao i gostujuće muzičare, bas saksofonistu Colina Stetsona i pedal stil gitaristu Greg Leisza.

Između ovih albuma Vernon je sarađivao sa mnogo drugih muzičara medju kojima je i britanski muzičar James Blake. Takođe sa svojim drugim muzičkim projektom Volcano Choir, koji je zajedno sa članovima ansambla Collections of Colonies of Bees, pokrenuo 2005.godine, objavio je dva albuma “Unmap” (2009) i odličan “Repave”(2013).godine.

Novi album Bon Ivera “22, A MIllion” ukratko bi se mogao opisati kao njihov “Kid A”.  Vernon je sa zvukom eksperimentisao još više nego na prethodnom albumu. Slično kao i sa prvim albumom, i ovog puta povukao sa u izolaciju, samo što je divljinu Viskonsina sada zamenio grčkim ostrvom van sezone tj. tokom zime. Kao i na prvom albumu usamljenost je, očigledno Vernonu pomogla da sve svoje lične probleme i demone pretoči u muziku. Na pažljivije slušanje možemo primetiti da Vernon i dalje ima odličan osećaj za melodiju, samo što je na ovom albumu zvuke tradicionalnih instumenata zamenila simfonija, na prvi pogled nasumičnih zvukova i gličeva. Ako se prepustite muzici otkrićete predivan muzički mozaik  melodija na klaviru, saksofonu, gitari kao i melodija stvorenih od semplova najneverovanijih zvukova kao rezultat korišćenja Messine. Messina je muzički uređaj i softver razvijen od strane Vernona i njegovog inženjera zvuka Chrissa Messine.

Vernonov karakterističan vokal i njegov prepoznatljiv falseto, propušten kroz razne efekte i dalje je temelj oko koje se gradi muzika. U pesmi “715 - CR∑∑KS” gotovo ne primetite da je akapela, njegov glas je savršen instrument, a tako je i na ostalim pesmama. U “22 (OVER S∞∞N)” čujemo sempl vokala Mahalije Jackson u frazi “It Might Be Over Soon”, koja je rezultat napada panike koje je Vernon imao u osami kada je upravo to ponavljao sebi.  “29 #Strafford APTS” i “00000 Million” su najbliži zvuku prethodnih albuma. “29 #Strafford APTS” u prvom planu su akustična gitara i glas, dok “00000 Million” umesto gitare čujemo klavir kao pratnju Vernonovom glasu.

Ovakav album nije iznenađenje jer se već sa prethodnog albuma moglo naslutiti da Vernon nema želju da robuje ustaljenim i proverenim formama. Iako na prvo slušanje sve može zvučati potpuno drugačije od prethodnih albuma, ideja iz koje su stvorena prva dva albuma i dalje tu ali sada mnogo slobodnije i hrabrije interpretirana. “22, A Million” je neobičan, jedinstven i čaroban muzički doživljaj koji nikako ne smete propustiti.