Cinemax
Greg Yaitanes
Max Allan Collins (novela), Michael D. Fuller, Graham Gordy, Jennifer Schuur
engleski
9.2
9
Nova serija TV mreže Cinemax, nazvana Quarry, bazirana je na krimi pričama Maks Alan Kolinsa (Max Allan Collins). Radnja serije je smeštena u prošlost, tačnije Ameriku 1972.godine dok vijetnamski rat besni preko okeana. Većina scena je snimljena u Memfisu i samo jedan deo u Nju Orleansu.
Obzirom na programsku šemu koju Cinemax neguje, (kao što je npr. bila "sirova i gruba" serija Banshee), očekivalo se slično ostvarenje, što u osnovi i jeste ali, kako Quarry odmiče, dobijamo sve više na kvalitetu i tananim crtama na granici između romantike i vernosti, rasnim problemima i odnosima na jugu Amerike 70-ih, bivamo uvučeni u mračne teorije zavere a što je meni bilo posebno briljantno - serija je podjednako dobra i što se soundtrack-a tiče jer u svakoj epizodi imamo prilike da čujemo odlične numere od pop roka preko soula pa sve do bluz roka. Sve ovo je doprinelo stvaranju jednog pravog ambijenta za totalno uvlačenje gledaoca u vreme i prostor u kome se radnja odvija. Na stranu i "analogna dekada" i pažljivo sklopljeni detalji iz tog vremena - od uređenja kuća i stanova, preko garderobe sve do nabudženih, glomaznih vozila po kojima je Amerika postala poznata - ono što posebno treba napomenuti je i odličan kasting i izvanredna gluma bez koje bi sve gore navedeno jednostavno izbledelo poput starih fotografija.

Pomenuću i čoveka koji potpisuje režiju u celom serijalu, Greg Yaitanes, bez čije dirigentske palice sigurno ovaj kvalitet ne bi mogao da bude postignut. Greg je već odranije poznat po svom radu na poznatim i priznatim serijama. Neke od njih su pomenuti Banshee, Lost, Prison Break kao i House M.D. za koji je, sasvim zasluženo, dobio nagradu Emmy.
Razvoj likova u seriji Quarry (bukvalno prevedno bi značilo "kamenolom" ali se radi o "čoveku koji uklanja, eliminiše"), je jedan kompleksan proces i uspeo je da pobegne od klišea tako da je uvek inovativan i interesantan jer se ne može unapred predvideti. Akcione scene su izvanredno zamišljene i izvedene i, u pojednim delovima se graniče sa hororom.