Homeland

Homeland
Sezona 6
Showtime / 2016
8.5
8

Negde na samom početku šeste sezone tv serije “Homeland”, stigla je inofrmacija da je ova serija dobila zeleno svetlo za još dve sezone nakon tekuće. Prvo što mi je proletelo kroz glavu bilo je – Zašto?

Iako sam uživao u svih prethodnih odličnih pet sezona, nekako mi se činilo da su na pragu da počnu da ponavljaju ono što smo videli u proteklim sezonama, tokom kojih su potrošili sve moguće neprijatelje muslimanskog porekla koje su scenaristi mogli da kreiraju koristeći kao inspiraciju njihove pandane u realnom svetu. Bile su tu vođe terorističkih organizacija, domaći teroristi, razni gospodari rata, Iran, Avganistan, Pakistan, razni nepošteni hakeri i domaći teroristi, kao oni u petoj sezoni koja se dešavala u Berlinu. Posle prve dve epizode izgledalo je baš tako, kao da ponavljaju već viđeno, i zanimalo me je kako misle da priču koju su započeli razvuku na 13 epizoda.

Nakon odgledane poslednje epizode moram da priznam da je, bar meni, ovo bila najteža sezona za gledanje. Ako neko pomisli da je ovo zbog toga što je loša vara se, meni je šesta sezona najbolja do sada.

Radnja kreće u Njujorku, gotovo godinu dana nakon sprečavanja terorističkog napada u Berlinu. Na kraju poslednje epizode prethodne sezone ostavili smo Carie da sedi pored kreveta Petera Quinna, koji je u komi koja je nastala kao posledica trovanja sarinom. Naravno da je glavno pitanje za sve ljubitelje ove tv serije bilo je da li je Peter Quinn, karakter koji je postao omiljen tokom prethodne četiri sezone,  živ i zdrav. Odgovor dobijamo već u prvoj, živ jeste, a zdrav... pa, ne baš.

Vrlo brzo postaje jasno da su kreatori ove serije napravili zaokret pri stvaranju ove sezone, pre svega jer neprijatelja više nisu tražili spolja već unutra u okviru samih Sjedinjenih Američkih Država i u samom vrhu establišmenta. Ova sezona pratila je donekle politička dešavanja iz realnog života. Jedan od glavnih likova u ovoj sezoni je Elizabeth Keane (Elizabeth Marvel), novoizabrana predsednica Sjedinjenih Američkih Država. Ova tv serija snimana je u peroidu pre američkih predsedničkih izbora. Elizabeth Keane je predstavljena  kao nova, progresivna snaga koja iz korena želi da promeni SAD, a pre svega tajne službe, i njen lik je možda donekle odgovarao imidžu koji je Hilary Clinton ( koju je gotovo ceo svet već video kao novo predsenika SAD ) pokušavala da stvori u svojoj kampanji. Samim tim kao neprijatelje u ovoj sezoni vidimo retrogradne snage, koje ne bi želele ništa da menjaju i koje ne prezaju  ni od čega da bi izvršile svoje ciljeve. Kao glavno oružje ti “mangupi”  koriste marketing i socijalne mreže, ili bolje rečeno zloupotrebljavjaju iste. Pravu moć socijalnih mreža i marketinga imali smo prilike da vidimo i u realnom svetu u nekim veoma iznenađujućim političkim događajima koji su potresli svet prethodne godine , pre svega mislim na Brexit i pobedu Donalda Trampa, tako da je izbor teme pogodio pravi trenutak, kao i otvoreno prikazivanje moći koju zloupotreba ova dva aspekta modernog društva pruža.