Olivier Assayas
Olivier Assayas
Francuska, Nemačka
engleski, francuski, švedski
7.1
7

"Personal shopper" (iliti lični kupac u bukvalnom prevodu) je osoba koja je plaćena da pomogne drugoj osobi prilikom kupovine robe ili da kupuje robu u ime druge osobe. Uobičajeno je u svetu da poznate javne ličnosti imaju jednog ili više asistenata ovog tipa jer se retko pojavljuju u javnosti.

Jako zahtevan film za gledanje. Maureen (Kristen Stewart), prilikom biranja garderobe za svog poslodavca, izvesnu Kiru, poznatu javnu ličnost, najviše koristi intuitivno nagađanje. Ta tanka nit pokušava da se implementira što uspešnije u percepciju gledaoca i daje prvi i osnovni savet kako nadalje film treba posmatrati. Iz svega prikazanog treba iscediti smisao i relevantnost. Natprirodne pojave i situacije, koje su učaurene u samom centru, samo pojačavaju inače snažan osećaj otuđenja od ambijenta u kojem Maureen živi i radi. Što se same radnje i priče tiče, poprilično je pravolinijska, jednostavna, opet, magnetizam koji film poseduje, ne skreće pažnju sa ekrana.

Kristen Stjuart (Kristen Stewart), opšteprisutna u (skoro) svim scenama, je, po prvi put, glavna i pokretačka snaga u filmu. Ceo film orbitira oko njene pojave. Slična uloga, reći ćete, kao i u prethodnom filmu Olivera Asaijasa, “Clouds of Sils Maria” gde Kristen igra pored Žilijet Binoš (Juliette Binoche). Ovde joj je dato mnogo kompleksnije i zahtevnije štivo i puno više tekstura sa kojima se morala boriti. Obučena “sportski” u obične farmerke, majice i džempere, mopedom se vozi po Parizu, radi posao zbog kog mrzi sebe i jedini razlog zašto i dalje ostaje tu je (ne)očekivani duhovni kontakt sa preminulim bratom blizancem. Iako poprilično zbunjuje pojavljivanje jezivnih scena duhova i naginjanje ka klasičnom horor elementu sa kojim tražimo vezu koje zapravo i nema, ne treba se dodatno opterećivati propratnim efektima, ono što je bitno je “putovanje” glavnog karaktera iz situacije u situaciju.