The Bloody Earth - Inevitable [2017]

The Bloody Earth
Inevitable
Miner Records / 2017

Nakon više od dve decenije pauze veoma zanimljivi niški bend „The Bloody Earth“ objavili su drugi album “Inevitable” kojim su zasluženo privukli pažnju ljubitelja ove muzike ne samo sa ovih prostora već i širom sveta. Početkom februara bend je objavio album i u kasetnom izdanju i obradovao svoje ljubitelje najavom nastupa na ovogodišnjme Exit festivalu.

Bend” The Bloody Earth” je svoj prvi album “ Requiem Of Weeping Souls” objavio sredinom devedesetih godina prošlog veka,  a ovaj album je ostavio značajan trag na muzičkoj metal sceni Srbije. Naime, bend je na albumu  ponudio sasvim novi , jedinstven, zvuk, u odnosu na heavy –death zvuk koji su forsirali bendovi regiona  u to vreme , postavivši temelje za doom  pravac, do tada nepoznat na ovim prostorima.

Dvadeset godina kasnije bend je objavio svoj drugi studijski album, pod nazivom  “Inevitable” ,  kojim je proširio i podigao na viši nivo standarde postavljene prvim albumom. Album je objavlila izdavačka kuća Miner Records, a na albumu se nalazi 6 pesama. Postava benda se , u odnosu na prvi album promenila, tako da su od originalnih članova u bendu Goran Mladenović na gitari i Vladan Kitanović na bubnjevima, dok su novi članovi benda Marko Tričković na bas gitari i vokalu, Strahinja Đorđević na gitari i Nikola Zlatković na orguljama.

Novim izdanjem bend je napravio delimičan otklon od stila koji je promovisao predhodnim albumom. Na albumu nema “ lakih” , melodičnih delova niti ženskog vokala, pesme su sporije, mračnije, i znatno energičnije. Gotik elemente sa prvog albuma zamenili su žestoki, ali spori,  rifovi koji su upotpunjeni zvukom orgulja , koje su prisutne na svakoj pesmi, a povezanost žestokih gitara i orgulja u potpunosti pokazuje kako treba da izgleda pravi funeral doom zvuk .

Upravo zvuk orgulja daje albumu autentičnu atmosferu koja  ostavlja snažan utisak na slušaoca. Stvaranju posebne atmosfere doprinosi i veoma uverljiv growl vokal Marka Tričkovića, koji je na albumu prikazao  veliki talenat i odličnu tehniku prilikom izvodjenja zahtevnih vokalnih deonica.

Pesme na albumu su , po formi, nekonvencionalne, što je odlika i samog muzičkog  žanra kome pripada ovaj bend, dok su tematski i sadržinski pesme veoma  ujednačene. Ujednačenost i vešta aranžmanska veza između  pesama i doprinosi da se album posmatra kao celina, jedno delo, kao  knjiga sastavljena iz više međusobno povezanih poglavlja.

Za prolog  i epilog ovog muzičkog romana su izabrane adekvatne pesme , album počinje “Thee/Who Wakes Me Unknown” koja nas  polako uvodi u sadržinu dela, a završava se pesmom” I am Doom” koja ima  efektni kraj  u kojem je prikazana esencija muzičkog stila koji zastupa bend. Ne manje efektan je i središnji  deo albuma sa pesmama “Promethean Punisment”, “  When Faith Is Kneeling” i posebno pesmom” I Dwell Alone” koja se, za nijansu izdvaja od ostalih, takođe veoma kvalitetnih pesama.

Za odličan  utisak koji album ostavlja zaslužna je i uravnotežena i do najsitnijih detalja precizna produkcija. Album je sniman u studiju “Associated act” u Nišu , a produkciju albuma je izvršio Vladimir Milosavljević, koji je prilikom produciranja uspeo da nađe pravu meru, uspostavi adekvatan odnos zvuka instrumenata, te doprinese da ukupan zvuk na albumu bude na svetskom nivou.

Inevitable” je album koji pomera granice kako u prostornom, tako i u umetničkom smislu. Najpre album prevazilazi okvire ovog  regiona, jer na prostoru Balkana ne postoji niti jedan bend koji , u okviru navedenog žanra, radi nešto slično na nivou na kojem to radi  “ The Bloody Earth”. Takođe album prati i pomera  granice koji postoje u okviru funeral doom-a , te postavlja nove vrednosti u okviru  samog muzičkog pravca , kako muzičkim inovacijama, tako i već pomenutom sumorno-mračnom atmosferom.

Inovativan, sadržajan, inspirativan “Inevitable” je izuzetno umetničko delo koje je vredelo čekati 20 godina. On je “ must have” za sve ljubitelje navedenog zvuka, koji će sigurno neizmerno  uživati prilikom slušanja ovog šezdesetominutnog muzičkog ostvarenja.