Yo La Tengo - There's a Riot Going On [2018]

Yo La Tengo
There's a Riot Going On
Matador / 2018
8.4
8

Kada sam se put susreo sa muzikom benda Yo La Tengo, negde u prvoj polovini devedesetih, oni su već bili bend sa reputacijom jednog od najoriginalnijih i najinterentnijih bendova na muzičkoj sceni. Negde u tom periodu saznao sam i za teoriju paralelnih univerzuma. Moje poznavanje teorijske fizike svodi se na ono koje sam dobio tokom studija, koje uglavnom može da pomogne da se prihvati teorija multiversa na nekom osnovnom nivou, ali je daleko do razumevanja koje bi pružilo znanje napredne fizike.

E sad, paralelni univerzumi i Yo La Tengo nemaju baš nekih dodirnih tačaka, pored mog verovanja da su oni odličan bend u svakom od njih.  Nekako u isto vreme dok sam saznavao o pomenutoj fizičkoj teoriji  i kako me muzika i tada a i sada zanima mnogo više od fizike, razmišljao sam o nečemu što sam nazvao  muzičkim univezumima, od kojih bi recimo svaki žanr ili pravac muzike bio jedan univerzum.

Tokom tih noćnih časova, kada bi u pauzama spremanja ispita preslušavao albume Yo La Tengo glavni utisak koji sam imao je da oni sami zaslužuju ceo jedan univezum za sebe. Taj utisak je ostao i dalje sa svakim novim albumom koji su objavili tokom poslednje dve decenije, a njihov ovogodišnji, petnaesti u karijeri “There's a Riot Going On” samo je potvrdio moj pogled na njihovu muziku. Yo La Tengo su savršeno svesni muzike koja se stvara u oko njih, trendova koji vladaju u svetu, ali i pored toga stvaraju muziku koju od samog početka njihove karijere, sasvim zasluženo prate epiteti  poput jedinstveni, originalni, autentični, uvek sveži.

Yo La Tengo postoje od 1984.godine i bend su osnovali bračni par Ira Kaplan, i Georgia Hubley. Tokom prvih 8 godina rada bend je promenio 14 basista dok je od 1992.godine treći stalni član postao James McNew.

Album “There's a Riot Going On” nazvan je isto kao i album benda Sly and The Family Stone iz 1971.godine. Yo La Tengo nemaju mnogo dodirnih tačaka u muzici sa Sly Stoneom, već je naziv više reakcija benda na trenutnu situaciju u svetu u kome živimo, i povlačenje parelale između turbulentne današnjice i takođe turbulentnog perioda sa kraja 60ih i početka 70ih.

There's a Riot Going On” bi mogli ukratno opisati kao “noćni” album jer od prve numere, instrumentala “You Are Here” album odiše sanjivom atmosferom.

Kao i većina prethodnih albuma i ovaj je šetnja kroz različite žanrove i muzičke uticaje. “Shades of Blue” sa plišanim vokalom Georgie Hubly nosi uticaj pop muzike 60ih, dok je “She May, She Might” nastavlja u sličnom tonu ali sa vokalom Ire Kaplana.

Shogeze gitare, motorik ritam na bubnju uz pulsirajući bas, preko kojih je poput melema teče vokal Ire Kaplana čini pesmu “For You Too” idealnim soundtrackom za sanjarenje, u šta se savršeno uklapaju  i egzotična “Polynesia #1” kao i bosanova  “Esportes Casual” i “Let’s Do It Wrong“. U “Dream Dream AwayYo La Tengo se poigravaju psihodeličnim elementima. “Out of the Pool” donosi jedinstvenu fuziju shogazea i funka.

Yo La Tengo  i nakon tri decenije, žive i stvaraju u svom jedinstvenom muzičkom univerzumu, album “There's a Riot Going On” je još jedan odličan dodatak tom već bogatom svetu.