Shannon & the Clams - Onion [2018]

Shannon & the Clams
Onion
Easy Eye Sound / 2018
8.6
9

Kada su Shannon Shaw and Cody Blanchard, oktobra 2016. godine počeli da rade na novom materijalu, glavna ideja je bila da te pesme budu mahom lične i introspektivne, kao i da njihov naredni album bude jedan od onih koje članovi benda koriste kako bi spoznali određene stvari o sebi samima. Nažalost, nisu mogli da pretpostave da će igrom sudbine biti prinuđeni da prošire radius gledanja na stvari. Iste godine, u požaru 2. decembra u Oaklandu izgoreo je  Ghost Ship, skladište koje je funkcionisalo kao koncertna sala, i živote je izgubilo 36 ljudi, od kojih su mnogi bili prijatelji ili poznanici Shaw i Blancharda. Ovo je preokrenulo situaciju za 360° i nakon nastupa u Eli's Mile High Clubu, nedelju dana nakon nesreće, gde su prikupljana sredstva za pomoć žrtvama, band je kroz katarzični nastup te noći promenio smer u kome ce se kretati stvaranje njihovog narednog LPja.

Druga bitna činjenica koja je uticala na njihov zvuk je to što su Shannon & the Clams januara 2017. godine odleteli u Nashville, kako bi snimali sa Danom Auerbachom u njegovom Easy Eye Studios. Dan je već pokazao, kao producent, sposobnost da instinktivno oseti ono čemu bend teži. Shannon je to opisala na sledeci nacin: "Znate, kada postanete stvarno emocionalni u bilo kome smeru, sve ostale emocije koje morate iskoristiti postaju jednako ekstremne. Kao u zabavnom parku. Preplašeni ste, ali cim se ponovo nadete na sigurnom, smejete se iz sve snage."

Onion uspeva da zadrži zvuk iz 60ih, garage rock 'n' roll sa primesama surfa, samo što mu Auerbach dodaje još malo soula, kako bi začinio stvar. Od prve pesme "The Boy" i prvih stihova, "When I was a boy, I learned not to cry / My daddy would scream, I learned how to hide,” oseca se autentična sirovost, ali uz dozu umerenosti. "Backstreets" i "Don't Close Your Eyes" imaju najočiglednije reference na tragediju u Ghost Shipu. "Did You Love Me" je balada na kojoj Claw hrapavim glasom dočarava očaj i bol raskida, dok odmah nakon nje na razigranoj "Love Strike" uspeva da istakne suprotno, magiju nove ljubavi.

Može se pouzdano reći da su Shannon & the Clams uspeli da se uzdignu nivo iznad underground kultnog statusa koji su izgradili sa prethodna četiri izdanja. Ovo se možda neće u potpunosti dopasti garage i revival puritancima, ali će sigurno učiniti mnogo za sam bend, koji je pokazao da je spreman za nove horizonte.