Star Trek: Discovery
CBS / 2017
Bryan Fuller, Alex Kurtzman ...
Engleski, Klingonski
8.2
8

Svemir, konačna granica. Ovo su putešestvije svemirskog broda...” reči su kojima je počinjala tv avantura koja je obeležila drugu polovinu prošlog veka mnogima širom sveta, posebno onim osobama koji su radije vreme provodili sa glavom u oblacima nego nogama na zemlji. Zvezdane staze (Star Trek) kreirao je početkom 60ih godina dvadesetog veka Gene Roddenberry, producent i scenarista ali i više od toga.

Već je veoma dobro poznato da su tehnološke novotarije o kojima je Roddenberry maštao u svojoj viziji budućnosti, inspirisale mnoge naučnike i inženjere za razne pronalaske koji su danas potpuno obična stvar, poput recimo pokretnih vrata, tablet računara, mobilnih telefona, video poziva, velikih led televizora, 3D printera, i još mnogo toga. Daleko važnije od tehnologije je vizija socijalno uređnog društva, o kojoj je Roddenberry maštao u šestoj deceniji prošlog veka.

Rane od drugog svetskog rata bile su još uvek sveže, hladni rat je bio na vrhuncu, a rasna segracija je bila sasvim normalna stvar ne samo u Sjedninjenim Američkim Državama već širom sveta. U jednom takvom trenutku, u tv seriji koju gledaju milioni ljudi širom SAD pa i celog sveta, među glavnim likovima imamo jednog japanca, rusa i crnkinju. Poznata glumica Whoopy Goldberg izjavila je jednom prilikom da je njena omiljena tv serija bila upravo “Zvezdane Staze” jer je po prvi put na televiziji videla, crnkinju koja nije glumila kućnu pomoćnicu i koja je bila u potpunosti ravnopravna sa ostalim članovima posade. Poljubac između Williama Shatnera (James. T Kirk) i Nichelle Nichols (Uhura) bio je prvi poljubac između osoba različitih rasa na televiziji.

Sve ovo iz današnjeg ugla, možda i ne deluje tako revolucionarno ali u tom trenutku to jeste bilo tako i upravo je takav pristup obezbedio kultni status ovoj tv seriji, a kasnije i filmovima. Nakon poslednje tv serije “Star Trek: Enterprise” koja je prerano okončana 2005.godine nakon samo četiri sezona, nastupio je period u kome je delovalo da je “Zvezdanim stazama” kao tv franšizi došao kraj.

Naravno, u ovakvim situacijama, kada želite da ponovo oživite i osvežite nešto veliko iz prošlosti, najbolje je uraditi potpuni “reboot”, i ko će to drugi negoli JJ Abrams. Njegov prvi film “Star Trek” sa već poznatim i voljenim karakterima, ali gotovo svim novim glumcima postigao je priličan uspeh, i ponovo zapalio interesovanje za avanture posade svemirskog broda Enterprise, kod znatno brojnije publike od one u koju čine okoreli ljubitelji Zvezdanih staza ili naučne fantastike.