May el-Toukhy
Maren Louise Käehne (screenplay), May el-Toukhy (screenplay)
Denmark, Sweden
Danish, Swedish, English
8.5
8

Ljubav ume da bude komplikovana stvar. U ljubavi stvari lako izmiču kontroli, a sitnica koja se zove požuda, ponekad može ugroziti i najjaču vezu. Izbori su važni, ali odluke koje osoba donosi mogu biti kobne. Film Queen of Hearts, dansko-egipatske rediteljke May el-Toukhy je tragedija zbog pogrešnih izbora i podsećanje da čak i one najbolje namere mogu da nas zajebu ako ne budemo oprezni.

Anne (Trine Dyrholm) i Peter (Magnus Krepper) su u braku, srećnom braku, i odgajaju svoje mlade ćerke blizance u prelepom domu koji se nalazi u šumi. Oboje imaju uspešne karijere - ona ​​je advokatica, a on - doktor, i to im je glavni prioritet nakon dece. Brak funkcioniše odlično sve do trenutka kada Peterov sin tinejdžer Gustav (Gustav Lindh) iz prethodnog braka dođe da ostane kod njih. Kada se Gustav useli u njihovu kuću i počne da živi s njima, Anne s njim ulazi u intimnu i strastvenu vezu koja počinje da ugrožava njen savršen život. I ono što se u početku činilo za nju oslobađajućim potezom, ubrzo se pretvara u uznemirujuću priču o moći, izdaji, manipulaciji i odgovornosti s pogubnim posledicama. Shodno okolnostima u kojima se našla, biva primorana da donese nepovratnu odluku koja će je skupo koštati.

Dyrholmova predstava izgrađena je na tuzi i želji, i ona vas uvlači nekoliko centimetara u njenu situaciju pre nego što pređe liniju s publikom. Oba glumca otkrivaju se fizički, emocionalno i intimno, seksualno, ali to je san iz koga su oboje primorani da se probude. Loše odluke imaju tragične posledice, i dok se svet ruši oko njih, očaj uzima kontrolu. Snažni nastupi glumaca tokom čitavog filma vodi gledaoce do vrhunske tačke gde se završavaju dramatične odanosti i počinju zle stvarnosti. Niko ne beži netaknut. Scene seksa bez cenzure ispunjavaju ekran spojnicama između Anne i tinejdžera Gustava, dok vas Queen of Hearts pita - Šta biste rekli da sakrijete svoje grehe? Koliko daleko biste otišli ​​da zaštitite svoju porodicu od istine? To je tema o kojoj govori ovaj film. Likovi ispoljavaju stvarnu slobodu u scenama seksa, ali ti bezbrižni trenuci za oboje nestaju jednakom brzinom kojom su i došli.

Veština filma Queen of Hearts leži u načinu na koji ostajemo s Anne i čak smo saučesnik u njenim postupcima. Odgovor na naredne događaje je negde između užasa i uživanja. Peter je poslušan i predvidljiv suprug, njeni prijatelji su sredovečni i dosadni, a ona je deo para koji kao da živi svoj život oko zahteva posla. Ko bi joj uskratio malo nedozvoljene zabave?

U ležernih 127 minuta, filmu treba vremena da izgradi svoju krizu i potpuno se odmota. Anne se u početku tiho ubacuje u prazninu kao Gustavov saveznik, njene uvertire velikodušnosti prema smrknutom, i prilično problematičnom dečaku u prvi mah izgledaju kao produžetak njenog posla. Ipak, dok njena ljubaznost ne pređe granicu i pretvori se u potpunu intimnost, prvo putem razgovora, zatim poljupca, a zatim i kroz pune scene seksa snimljene vrlo eksplicitno, tada Anne gubi svoj moralni kompas.

Čelična Dyrholm je bez napora uverljiv glumac, ali Lindh se drži protiv takvog iskusnog izvođača na ekranu. Kada događaji postanu mnogo mračniji, dobro rukovan tempo i siguran osećaj verodostojnosti ostaju najviši čak i kada se otkriju šokantni aspekti Anninog lika. Ovo je često porodična drama koja udara u creva i koju May el-Toukhy režira sigurnom rukom. Prva seksualna scena u filmu između Anne i Gustava pomera granice eksplicitnosti.

U rukama drugog i manje veštog glumca ovo ponašanje bi moglo biti potpuno nevidljivo, ali Dyrholm onemogućava da odvojite pogled od ekrana, čak i kada zaista želite da pobegnete od bola koji sebi i drugima nanosi. Lindh i Krepper su takođe izvrsni, jer odvojeno pokušavaju da se izbore sa ispadima Anninih odluka, ali ovaj film pripada u potpunosti Dyrholm.

Dyrholm, koja ostaje jedan od najuspešnijih savremenih izvođača u Danskoj, dodaje još jedan performans svog potpisa u svoju filmografiju kao Anne, dobra osoba koja, kao i svi, ima sposobnost da radi užasne stvari. Queen of Hearts je tragedija o lošim izborima i stvarnosti da nikada ne možemo istinski znati ljude koji su nam bliski, dok njihove istine na kraju pripadaju samo njima.

Recenzija je originalno objavljena na blogu The Film Master.