Jee-woon Kim
Park Hoon-jung (screenplay), Jee-woon Kim (adaptation)
South Korea
Korean
10
10

Južnokorejski reditelj Kim Jee-woon se nije šalio kad je snimao "I Saw the Devil", film za koji će vam trebati, pre svega, dobar želudac, jer će vas zalepiti za sedište, i to puna dva i po sata - pripremite se za paklenu vožnju. Sve što ćemo videti je potpuni mrak i crnilo, sadizam i brutalno nasilje, a likovi su potpuni bolesnici i sociopati, te bi verovatno neki rekli da je ovo film u kojem mogu uživati valjda tek oni najgori bolesnici. Ipak, radi se o umetničkom delu koje dolazi od pravog filmskog majstora.

Pre nego što je Kim Jee-woon snimio ovaj triler, iza sebe je imao nekoliko sjajnih ostvarenja u više žanrova, od kojih bi svakako mogao da se izdvoji jedan od najboljih horora svih vremena, "A Tale of Two Sisters" (2003), nakon kojeg je stekao i svetsku slavu, a ništa lošiji nije bio ni sledeći "A Bittersweet Life" (2005). Nakon ta dva filma bilo je pitanje da li se može ponoviti takav uspeh ponovo, a desilo se nešto još bolje - Kim Jee-woon prevazišao je samog sebe. "I Saw the Devil" toliko dobro radi, da ga je prosto nemoguće gledati samo jednom.

Mogao bih ja sada vama da pričam do sutra o južnokorejskoj kinematografiji, ali mislim da za tim nema potrebe, dovoljno ste već upoznati. Gledajući razvoj situacije u poslednjoj deceniji, stvari su više nego jasne. Film "Parasite" (2019) koji je osvojio ukupno četiri Oskara je dovoljna potvrda kako stoje stvari i dan-danas. "I Saw the Devil" je žanrovski koktel sačinjen od akcije, trilera, drame i kriminalistike, i zaista sve to dobijate odjednom. Međutim, ovde se traži gledalac koji će izdržati furiozni tempo, a pritom istrpeti svu brutalnost. Niste odustali? Idemo dalje.

Priča započinje jedne hladne snežne noći, a nakon što odmah na početku vozač školskog autobusa likvidira devojku kojoj se automobil zaustavio u snegu, shvatićemo da imamo posla sa serijskim ubicom. No, taj zločin će ga skupo koštati i brzo će postati svestan toga. Tajni agent Kim Soo-hyeon (Lee Byung-hun) zakleo se da će pronaći ubicu njegove trudne verenice koju je oteo psihopata. Nakon pronalaska manijaka (Choi Min-sik), on mu ugrađuje uređaj za praćenje i nastavlja da ga prati širom zemlje, a usput i da ga muči. U 144 minuta, Kim Jee-woon očigledno veruje u politiku više-je-više, pa film gotovo i da ne pravi pauzu u tom mučenju - povređuju jedan drugog gde god stignu. Pored fizičkog bola, raste i frustracija kod ubice dok pokušava da shvati ko je taj čovek što ga progoni i kako ga svaki put pronalazi. Čak se u jednom trenutku činilo da "I Saw the Devil" zbog svoje brutalnosti uopšte neće dobiti zeleno svetlo za distribuciju, pa je Kim Jee-woon morao da ga ponovo montira i izbaci određene kadrove kako bi ispunio zahteve cenzora. Međutim, i pored toga je od prvog prikazivanja svrstavan na liste najstrašnijih i najužasnijih filmova, a do danas je dostigao kultni status.

Ovo je film neću preterati ako kažem rame uz rame sa najvećim filmskim klasicima. A naslov mu savršeno pristaje - "I Saw the Devil" je oličenje čistog zla. Choi Min-sik je ovde opasan psihopata koji ubija iz ličnog zadovoljstva, uživa u tome, ne pokazuje kajanje i iznova ponavlja zločine. Kim Soo-hyeon je odlučan da uđe u trag ubici i da se osveti, čak i ako to znači da i sam postane čudovište. Međutim, osveta bi bila slatka da se stvari odvijaju po planu, ali to nije uvek slučaj. Kim Soo-hyeon će to osetiti na svojoj koži.