Irish Film Board / Element Pictures / 2016
Darren Thornton
Darren Thornton, Colin Thornton
Irska
8.0
8

Prvi film irskog režisera Darrena Thornotna verovatno nije najoriginalnija priča koju ste mogli da pogledate prethodne godine, ali vas šarmom, odličnom glumom i melanholičnom atmosferom osvaja od samog početka. Poput njegovo zemljaka i kolege Johna Carneya i njegovog odličnog filma “Sing Street” i ovaj film je donekle priča o sazrevanju i prihvatanju istine o samom sebi. Thorton je uz pomoć svog brata Colina, adaptirao pozorišnu predstavu, tačnije monolog Yasmine Akram,  “10 Dates for Mad Mary”, koju je sam i režirao u pozorišnoj verziji.

A Date for Mad Mary

U fokusu priče je Mary McArdle (Seana Kerslake), koja izlazi iz zatvora nakon šestomesečne kazne, zbog nasilnog ponašanja i nanošenja teških telesnih povreda prilikom tuče u lokalnom noćnom klubu, i po povratku kući u Drogedu, gradić na severoistoku Irske, pokušava da nastavi sa svojim životom. Ubrzo shvata da to neće biti lako. Ljudi oko nje su se promenili i krenuli napred. Njena od detinjstva najbolja prijateljica, Charlene (Charleigh Bailey), je verena i sprema venčanje. Za sobom je odavno ostavila divlji mladalački život koji je delila sa Mary, koja veoma brzo počinje da shvata da u novom životu njene prijateljice nema više mesta za nju. Povrh svega, Charlene  obaveštava Mary da, iako je deveruša na njenom venčanju, nije u planu da dođe sa pratiocem, jer jednostavno niko ne veruje da će uspeti da nađe osobu koja bi to želela da bude. Mary je u stalnoj nadi da će njen odnos sa drugaricom ponovo biti isti kao nekada, ne uspeva da sagleda dubinu svoje usamljenosti ni stepen otuđenja od svih poznanika koje je sama izazvala svojim antisocijalnim ponašanjem. Ona kreće u seriju sastanaka sa raznoraznim muškarcima, ne zbog toga što oseća potrebu za takvom vrstom socijalizacije već zato što smatra da je to način da ponovo postane deo života svoje prijateljice. Ali sasvim neočekivano, pre svega za samu Mary, stvori se emocionalna veza između nje i Jess (Tara Lee), devojke koju sasvim slučajno upozna tokom potrage za muškarcem.