Queens of the Stone Age - Villains [2017]

Queens of the Stone Age
Villains
Matador / 2017
7.5
7

Kada posmatrate karijeru Josha Hommea, kada pročitate njegove intervjue, i na kraju kada slušate muziku koju stvara, stičete utisak da je on osoba koja u potpunosti zna šta želi, da je svoj put zacrtao još na samom početku karijere i da se toga drži doslovce. Pomalo više deluje kao neki biznismen nego rock zvezda, kome je muzika pre svega posao kojim sebi zarađuje za život. Pa čak i da je tako to je jedan veoma profesionalan stav kome se ništa ne može zameriti.

Uticaj Hommea je nemoguće ne primetiti u muzici u poslednjih deset godina. Nakon  šestog albuma „..,Like Clockwork“ ( 2013) saradivao sa mnogim muzičarima, poput Iggy Popa na njegovom prošlogodišnjem albumu „Post Pop Depression“  ili Artic Monkeys na njihovom odličnom albumu „Humbug“, ali i veoma neočekivana saradnja sa Lady Gagom.

Sledeće godine, Queens of the Stone Age proslaviće tačno dvadeseto godina od objavljivanja njihovog istoimenog debi albuma. Iako je Homme imao vernu publiku još iz svog perioda sa Kyuss, glavni proboj na svetskoj muzičkoj sceni napravili su sa svojim trećim albumom „Songs for the Deaf“ (2002) koji je ujedno i njihov najbolji album do sada.

Sledeći album „Lullabies to Paralyze“ (2005), još uvek je koristio momentum koji su stvorili fantastičnim prethodnikom, kojim je bend samo učvrstio status jednog do najboljih gitarskih bendova na planeti. „Era Vulgaris“  (2008) je razočarao mnoge fanove, ali pre svega činjenicom da je od samog benda očekivano mnogo više, dok je sam nije bio katasrofalno loš, već, recimo prosečan. Usledila je pauza od 6 godina, tokom koje se Homme borio sa bolešću ali i radio na još jednom svom muzičkom projektu, bendu Them Crooked Vulture, sa kojima je objavio album.

Sa albumom „...Like Clockwork“ počinje nova era u karijeri benda. Iako je album, bar meni, bio znatno slabiji od prethodnih albuma, sa izuzetkom „Era Vulgaris“, sa ovim albumom postigli su odličan komercijalni uspeh, što je možda odraz upravo puta kojom Homme želi da vodi svoju karijeru.

...Like Clockwork“ je na neki način ponovo pokrenuo karijeru benda i dokazao da za uspeh ne morate da imate izvanredan album, već samo onaj koji je dovoljno pristojan da se emituje na radio stanicama i televizijama što je ovaj album upravo bio.

Sa svoim sedmim albumom „VillainsQOTSA su samo nastavili da se kreću u istom pravcu. Verovatno je to razlog što su izabrali Marka Ronsona, britanskog DJa i producenta koji je tokom svoje karijere uglavnom sarađivao sa muzičarima koji su na samom vrhu komercijalne pop muzike, poput Adele, Amy Winehouse, Bruno Marsom, Robbie Williamsom, Christinom Aguileraom. Odmah bi mogli pomisliti šta bio ovakav producent mogao doneti zvuku jednog gitarskog stoner rock benda kakav je QOTSA i koliko će njegovo petljanje sa zvukom uništiti jedinstven zvuk i energiju benda. Ne traba ni pominjati da je većina onih starih fanova koji Hommea prate još od benda Kyuss bila zgoržena ovom idejom ali treba biti iskren i priznati da je od tih stoner korena veoma malo ostalo u muzici QOTSA