Home Box Office (HBO), Mayhem Pictures, wiip studios / 2021
Craig Zobel
Brad Ingelsby (created by)
U.S.A.
8.5
8
Mračne krimi-drame koje nemaju glamurozne lokacije postale su žanr za sebe. U jednoj od najboljih takvih HBO kriminalističkih drama, Kate Winslet se vraća u svojoj prvoj velikoj "TV" ulozi od osvajanja Emmy nagrade 2011. godine za mini-seriju "Mildred Pierce", Todda Haynesa. Naravno, Kate Winslet je i u "Mare of Easttown" lagano "objasnila", pa su nagrade bile neizbežne.

Nekoliko reči o našoj dami. Kate Winslet je rođena u Readingu na jugu Engleske, a njeni roditelji su se takođe bavili glumom (kao i dve sestre), doduše, ni približno uspešno kao ona. Kate je rano počela da pokazuje interesovanje za glumu, pa su je sa 11 godina roditelji upisali u školu glume, a vrlo brzo dobija i prvu ulogu u pozorišnoj predstavi. Priča se da je Kate tada sve prisutne oduševila svojom prirodnošću i lakoćom sa kojom je savladala tekst. Međutim, daleko od toga da je put do slave bio lak, posebno jer je kao dete imala probleme sa težinom, ali njena upornost i strpljenje je nagrađeno. Tokom tinejdžerskih godina se pojavila u preko dvadeset predstava, u kojima je često igrala ključne uloge, a TV debi je stigao 1991. godine u naučno-fantastičnoj seriji "Dark Season", kada je imala 16 godina, dok je filmski debi imala u filmu "Heavenly Creatures" (1994). Kate je kasnije lako dobijala uloge kroz karijeru zbog svog velikog glumačkog talenta. Ređale su se uloge kroz razne žanrove, rasla je kao glumica i, iako je osvojila Oskara (film The Reader), najviše slave joj je ipak donela uloga u filmu "Titanic" (1997) - tu je dobila nominaciju za Oskara. Od samog početka kritičari su sa najvećim ocenama ocenjivali njenu glumu, te je svima postalo jasno da kamera naprosto "obožava" Kate Winslet. U seriji "Mare of Easttown" ona nije glamurozna, nego utučena žena koja ima pune ruke posla, kako kod kuće, tako i na poslu.

Dakle, danas Winsletove glumačke veštine već dobro znamo, a to je ključno ovde u "Mare of Easttown", vrlo brzo ćemo otkriti i zašto je to tako. Ovo je TV serija koja uspeva da se izdvoji u ovom žanru, što nije nimalo lako, jer se serije ovog tipa u današnje vreme snimaju na vagone. Ali, HBO nas je počastio sa nečim što vredi gledanja, posebno se to odnosi na lik Mare s kojim je Winslet napravila izvanredan posao. "Mare of Easttown" ima 7 epizoda, kreator serije je Brad Ingelsby, autor filmova kao što su "Out of the Furnace" (2013) i "The Way Back" (2020) - za oba je napisao scenario, dok je za režiju zadužen Craig Zobel ("The Leftovers").
Easttown je malo mesto u predgrađu Filadelfije gde se svi poznaju. U tom mestu živi i naša glavna junakinja, ona je Mare Sheehan (Kate Winslet), nekada voljena sportistkinja, a danas policijska inspektorka, međutim, nije joj lako, utučena je i depresivna.

Razvedena, i sa nekoliko generacija pod svojim krovom - majkom Helenom (Jean Smart), ćerkom Siobhan (Angourie Rice) i unukom - Mare je pod stalnim pritiskom, a problemi se samo gomilaju u njenom životu. Pod pritiskom je zbog nerešenog slučaja jer je pre godinu dana nestala tinejdžerka, a Mare nije uspela da sazna šta joj se dogodilo. Da stvar bude gora, tinejdžerka koja je nestala je ćerka njene školske drugarice i nekadašnje saigračice iz košarkaške ekipe u kojoj je Mare bila zvezda i donela svom gradu titulu.

Već u prvoj epizodi policija će pronaći telo još jedne lokalne tinejdžerke (mlade devojke odjednom počinju da završavaju u okolnim potocima ili nestaju bez traga), ali ovog puta Mare na slučaju neće raditi sama. U pomoć joj je poslan detektiv iz grada koji se upravo proslavio rešavanjem sličnog slučaja. Svi njeni privatni problemi, haotičan i nesrećan život, nadovezat će se na sve probleme na poslu, a mala lokalna zajednica u kojoj svi sve znaju, sve više će gubiti poverenje u nju. Ali, isto tako, novi slučaj daje joj priliku da popravi svoju reputaciju.

Mare ima puno razloga za brigu i možemo razumeti zašto se oseća loše; saznajemo da joj je sin izvršio samoubistvo, njen bivši suprug se uskoro ženi s drugom ženom, njena majka koristi svaki sekund da joj nabije neki osećaj krivice za nešto i pod pritiskom je da reši slučaj nestanka. Teško da može gore od toga, a jasno nam je od početka da ona nije jedna od onih glamuroznih žena (nema ni šminku na licu), već obična žena koja je imala tu (ne)sreću da joj životni poziv bude policajka. Reklo bi se da je "Mare of Easttown" žanrovski koktel, ali ona je, pre svega, drama, pa sve ostalo. Krimi element dolazi tek od druge epizode, biće tu i iznenađenja, a priča se fino gradi, pametno, dubinski, te sve to upotpunjuje dobra režija. Opet, sve bi to palo u vodu, da Winslet nije žena koja je stvorena za velike stvari. Pa čak i da se nađe neko kome serija nije "legla", teško da će zamerku moći da traži u pravcu Winslet.

Kada se svede račun na kraju, možemo reći da se radi o vrlo kvalitetnoj seriji. Priča, realistični likovi, sumorna atmosfera i fotografija su na nivou, sve fino upakovano za jedno vrhunsko kinematografsko iskustvo. Kate Winslet je, naravno, zvezda kao Mare, žena kojoj se mnogo toga lošeg izdešavalo u životu. Njena frustracija je vidljiva na licu, izgleda veoma umorno i iscrpljeno, pa i ne čudi što je uverena da je ceo njen život potpuni promašaj. Easttown nije idealno mesto za život. Mare nije idealna detektivka ili majka. Ali, pruža se šansa da se to promeni.

Recenzija je originalno objavljena na blogu The Film Master.