Leave the World Behind
Netflix / 2023
Sam Esmail
Rumaan Alam, Sam Esmail
7.5
7

Apokalipsa kao da nikad nije bila bliže nego u misterioznom trileru koji je spojio Juliu Roberts i Ethana Hawkea. Oni su dobrostojeći par iz New Yorka, Amanda i Clay Sandford. Kao što je često slučaj u zadnje vrijeme, ona je ta koja zarađuje bolje i Amanda je cinična marketingašica (koja odmah u uvodu ističe da mrzi ljude) dok je Clay sveučilišni profesor nekih društvenih znanosti. Jednog jutra oni će se samo probuditi i na Amandinu inicijativu iznenada otići na vikend u okolicu New Yorka, preko AIRBNB-a iznajmiti luksuznu vilu blizu obale i zaputiti se ondje s prilično nezainteresiranom djecom, 16-godišnjim Archiem i mlađom Rose koja bi samo gledala "Prijatelje".

I već na putu počet će se događati neke čudne stvari. Nestajat će nakratko signal za internet, a kada stignu u tu ogromnu vilu s bazenom sa čijih prozora se pruža pogled na New York, shvatit će da uopće nemaju signala za mobitel i internet. Na imanju će se početi pojavljivati jeleni, na putu iz dućana Amanda će vidjeti misterioznog tipa koji u auto trpa zalihe vode i konzervi kao da se sprema smak svijeta, a vrhunac svega dogodit će se na plaži. Ogromni tanker nasukat će se na pješčanu obalu na užas rijetkih kupača koji će bježati glavom bez obzira. Već tada nam je posve jasno da se ondje događa nešto krajnje bizarno i neobično, a iste večeri na vratima vile će se pojaviti afroamerikanac u četrdesetima G. H. Scott (Mahershala Ali) i njegova kćer Ruth. Tvrde oni da su vlasnici vile i da su se došli ondje skloniti jer je u cijelom New Yorku nestalo struje.

I nakon toga stvari postaju sve luđe i luđe. I dok je Amanda posve nepovjerljiva prema pridošlicama, Clay misli da im se treba izaći u susret. Osjećaju se tu pomalo i rasne tenzije pošto zbog činjenice da su crnci Amanda ne vjeruje da su vlasnici, no zapravo ona ne vjeruje ni u što, bez obzira što se na svim kanalima televizije emitira samo upozorenje da se nešto događa. A situacija postaje sve bizarnija i bizarnija. Paranoja i strah se pojačavaju. Kako vrijeme prolazi, sve čudnije i jezivije stvari se počinju događati, a nikome nije jasno što se zaista događa. Je li apokalipsa, teroristički napad koji je presjekao sve komunikacijske kanale, invazija na Ameriku, spuštanje vanzemaljaca, svakakve ideje prolaze protagonistima kroz glavu, a čini se da bi G.H. Scott jedini mogao imati predoždbu što se događa.

Od početka pa do samog kraja scenarist i režiser Sam Esmail (autor serija Mr. Robot i prve sezone Homecoming u kojoj je glumila upravo Roberts) uspio je izgraditi potpuno zbunjujući, nelagodni ugođaj. Odlučio je on adaptirati istoimenu knjigu Rumaana Alama, a iako je "Leave the World Behind" definitivno film koji ima svojih mana i problema, riječ je o zanimljivom i intrigantnom, paranoičnom trileru koji istovremeno kao da je pomalo satiričan na razne teorije zavjere koje kruže, ali i kao da postavlja pitanje što ako je neka od njih točna. Sjajno ovaj film zamišlja kako bi današnji moderni high-tech svijet izgledao kada bismo ostali bez interenta i ostalih sredstava komunikacije. Ja sam potpuno beskoristan bez mobitela i GPS-a, kaže u jednom trenutku Hawkeov lik, a takva je i većina ljudi danas ovisnih o tehnologiji, jednostavno nesposobni da prežive i da se snađu.

S druge strane, tu su i klinci koji se, sve do određenih trenutaka, čine kao potpuno nezainteresirani za svijet oko njih koji im se pred očima raspada. Posebno Rose koja je nevjerojatno bijesna što više ne može gledati svoju omiljenu seriju i sve što ona radi, izgleda kao pokušaji da dođe do signala ili nekog načina da može nastaviti gledati "Prijatelje". Ta danas gotovo nezamisliva situacija nestanka svih signala i gubitka povezanosti s ostatkom svijeta, sjajno je prikazana u ovom filmu koji možda i je pomalo razvučen i nema klasično razriješenje, no svejedno je jedan od boljih primjera tih apocaliptic trilera - horora - drama - satira koje u zadnje vrijeme kao da se sve više snimaju.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.