Blue Eye Samurai [2023]

Blue Eye Samurai
Netflix / 2023
Earl A. Hibbert, Ryan O'Loughlin, Jane Wu
Maya Erskine, George Takei, Masi Oka

Kada se u poslednje vreme pomene da iza nekog filmskog ili tv ostvarenja stoji Netflix, odmah se nađe gomila znalaca koji odmah počinju da pljuju po istom,  držeći se premise da Netflix ne može da producira nešto što valja. Naravno ja da je ovakav stav potpuna glupost. Tačno je da Netflix, pa i ostali streaming servisi u svom katalogu imaju gomile gluposti,  koje svakako imaju svoju publiku, ali imaju i po neka veoma dobra, a u retkim trenucima i izvanredna ostvarenja. Francusko američka animirana serija „Blue Eye Samurai“ je upravo takva.

Blue Eye Samurai“ je još jedno ostvarenje u sve popularnijem „adult animated“  žanru animiranih filmova ili tv serija. Iza ove animirane serije stoji bračni par Michael Green (ko scenarista „Logan“ i „Blade Runner 2049“)  i Amber Noizumi, kao scenaristi i kreatori, dok je animacija delo francuskog studija „Blue Spirit“.

Radnja ove tv serije smeštena je u Edo period Japana, negde u XVII veku. Tokugava šogunat je pokušao da svoj narod i tradiciju zaštiti od uticaja koji dolazi od belih ljudi, te je u potpunosti zatvorio granice Japana. U celom Japanu ostalo je samo još četiri belaca, od kojih je jedan otac samuraja Mizua (glas pozajmljuje Maya Erskin).

Kao dete koje dolazi iz mešovitog braka, u ovom slučaju još i sa plavim očima, Mizuovo detinjstvo je bilo pravi pakao. Na dete iz mešovitog braka gledalo se kao na demona, te je detinjstvo takvog deteta bilo ispunjeno samo bolom i patnjom. Na sve to dodajte da je Mizu devojčica koja je odgajena kao dečak, što je navodno trebalo da joj pruži malo bolje šanse za preživljavanje.

Nesrećnim sticajem okolnosti Mizu ostaje bez majke i čistom srećom postaje šegrt kod najvećem majstora kovača katana u čitavom Japanu. Godine rada u kovačnici od Mizu su napravili odličnog majstora kako veštine kovanja oružja tako i veštine rukovanja istim. Celog života Mizu goni želja za osvetom, za sve nepravde iz detinjstva kao i gubitak majke, i to osvete usmerene ka belom ocu. Mizu je zato krenula na put osvete, i ubijanja svo četiri belaca, koji nezvanično, i pored izolacije Japana i dalje žive tu.  Na početku tv serije Mizua nalazimo u toku potrage za veoma moćnim i zlim čovekom  Abijah Fowlerom (Keneth Branagh).