Rose City Band - Rose City Band [2019]

Rose City Band
Rose City Band
Jean Sandwich Records / 2019
9.1
9

Mala nezavisna izdavačka kuća Jean Sandwich Records, koja je pre ovog albuma izdala samo split 7" Moon Duo/Kikagaku Moyo  Cross The Way/The Spinning Wheel  2015. godine, donosi nam debi album Rose City Banda, što samo po sebi ne znaci mnogo. Sa druge strane, informacija da je LP snimio i producirao Ripley Johnson (Moon Duo, Wooden Shjips), koji sa Sanae Yamadom (Moon Duo) stoji iza Jean Sandwich imprinta, uz nedostatak podataka o samom Rose City Bandu, nagoveštava da "bend" najverovatnije ne postoji i da se radi o sporednom projektu doticnih (uz malu pomoć odabranih prijatelja). Ali, nakon nekoliko taktova pesme "Rip City" postaje jasno da ovo prevazilazi okvir kreativnog kaprica i da se radi o materijalu iz koga autori stoje svim srcem.

Album Rose City Band baštini nasleđe velikih jam rock bendova kasnih 60ih i 70ih kao što su Grateful Dead i Country Joe & The Fish, ali ih stavlja u moderni kontekst dodajući im neo-psihodelične uticaje bendova kao što su Mazzy Star i Galaxy 500, što se možda najočiglednije vidi na sedmominutnoj "Me and Willie". Ovo je muzika za duge letnje dane, koji se provode u psilocibinskoj izmaglici ili u pivskim razgovorima, dok stvari kao što su "Rivers of Mind" tope atmosferu iskusnim country-psych vajbom. Ovo je ploča koja je nagoveštava jednu renesansu zvuka, a količina referenci koje odaju Portland, Oregon, čini da se ove aliuzije ozbiljno shvate, jer renesansa psihodelika mora imati i adekvatnu scenu koja će to ispratiti.
Ripley je opisao Rose City Band na sledeći način: "Bend je nastojao uhvatiti bezvremenski, prirodni zvuk, ne u smislu sadašnjosti, prošlosti ili buducnosti, već kao preklapanje izmedu svesti sadašnjeg i usnulog stondiranog stanja vecnosti. Kao svirka na tremu iza kuće, dok pečurke počinju da rade. Ljudski, ručni rad, ali u isto vreme i kozmički i transcendentalni. Ali cilj je dopustiti da muzika govori sama za sebe i nadamo se da će ona tamo negde pronaći čudnu i predivnu publiku." Ovo je za sve one koji se osećaju čudno i predivno.