Black Lips - Sing In A World Thats Falling Apart [2020]

Black Lips
Sing In A World Thats Falling Apart
Fire Records / 2020
8.9
9

Još od samih svojih početaka, dok su gradili reputaciju garage rock provokatora, Black Lips su imali delić country i western estetike u sebi. Kako je vreme prolazilo i svet se menjao, tako su se menjali i oni.

Od loših momaka, poznatih po neprevidivim živim nastupima, stigli su do statusa rock zvezdi, do TV emisija i festivalskih nastupa. Prethodnim LPjem Satan’s Graffiti or God’s Art? iz 2017. godine BL su pokušali da se vrate svojoj prvobitnoj aljkavosti, ali nažalost ne potpuno uspešno. Sada je novi line-up, u kojem se osim osnivača, gitariste Cole Alexandera i basiste Jareda Swilleyja, nalaze i saksofonistkinja (sada i Guccijeva muza) Zumi Rosow, bubnjar Oakley Munson (The Witness) i najnoviji gitarista Jeff Clarke (Demon’s Claws), pokušao da suoči svet sa činjenicom da su oni tipovi koji nikada nisu prestali da slušaju Rogera Millera i Johnnyja Casha.

Kao i u slučaju garage rocka, Black Lips country muziku interpretiraju na svoj način, ne pokušavajuci da zvuče ili da se oblače kao njihovi muzički idoli. Drugim rečima, ova ploča se ne uklapa ni u jedan od aktuelnih klišea, ona je satirična, bizarna ali istovremeno i otvorenog srca, što joj daje taj unikatni Black Lips pečat.

Sing In A World Thats Falling Apart pocinje country blues zvukom koji podseca na neke od prvih Bob Dilanovih elektricnih stvari, kao što su "Bob Dylan's 115th Dream" i "On The Road Again". Slično kao što se sam Dilan u toj fazi samosvesno poigravao sa tadašnjim folkom, Lipsi to danas rade sa njegovim materijalom, dodajući i dozu svog uvrnutog humora: “He thinks I’m a hooker / She thinks that I’m a john”.

Sa druge strane, "Chainsaw" više vuče na Byrdse i Gram Parsonsove tužne honky tonk balade, sa svojim lap-steel gitarama i opuštenim tempom, ali demonstrira i ozbiljnu veštinu pisanja ovakvih pesama. Swilley je pesmu "Rumbler" napisao o G-I-Joe lutki, za koju je siguran da je uzor bio rodeni brat njegovog dede i ratni heroj Bobby Earl Swilley a melodija je zasnovana na pesmi o lovu na medvede, koju mu je deda pevao kada je bio mali, što dosta toga govori o načinu na koji je ovaj LP nastajao i objašnjava često pominjanje skraćenice LSD.

Takođe, nemoguće je razlučiti da li prvi stihovi stvari "Gentleman": “This old middle finger has grown fat and tired from flicking the bird,” govore o tome da su BL konacno sazreli ili je ovo zezanje sa starim kauntautorima poput Johna Prinea. "Angola Rodeo" kao da je snimana na Altamontu, na zajednickom nastupu Flying Burrito Brothersa i Rolling Stonesa, dok se "Get It On Time" valja po klasičnom The Velvet Underground ritmu. Svaka od preostalih pesama je hit za sebe, da bi nas urlanje na poslednjem refrenu "Live fast, die slow, and painful, in a world thats falling apart....", zakucalo direktno u mamurne ponore country pakla.

Album je snimio i koproducirao Nic Jodoin, u legendarnom i nedavno ponovo otvorenom Valentine Recordings studiju, lociranom u Laurel kanjonu, u kome su snimali Beach Boys i Bing Crosby, pre njegovog zatvaranja 1979.godine. Ceo proces je izveden bez upotrebe pro-toolsa i modernih tehnologija, već je Sing In A World Thats Falling Apart brzo i jeftino zabeležen na traci. Rezultat je impresivan, deluje da je ova postava Black Lipsa uspela da izgradi partnerski odnos, koji je udahnuo novi život u njihov zvuk. Iako su i dalje neizbrušeni dijamanti, verovatno je bolje da tako i ostane, pošto je to srž njihovog lucidnog šarma i u duhu je osnovne sile koja ih pokreće - rock n rolla.