Rats on Rafts - Excerpts From Chapter 3: The Mind Runs A Net Of Rabbit Paths [2021]

Rats on Rafts
Excerpts From Chapter 3: The Mind Runs A Net Of Ra
Fire Records / 2021
7.8
8

Rats on Rafts dolaze sa underground scene Roterdama. Iza sebe imaju tri albuma „The Moon is Big“ (2011), „Tape Hiss“ (2015) i ovogodišnji album neobičnog imena „Excerpts From Chapter 3: The Mind Runs A Net Of Rabbit Paths“. Trenutnu postavu benda čine David Fagan, Arnoud Verheul, Natasha van Waardenburg i Mathjis Burgler. Moram da priznam da nisam bio upoznat sa muzikom ovog benda, pre nego što je do mene došao aktuelni album. Kako obično radim kada čujem neki nov bend, koji iza sebe već ima albume, trudim se da se sa njima upoznam kako bi što vernije stvorio sliku o njihovom stvaralaštvu.

Več na prvo slušanje jasno je da aktuleni album „Excerpts From Chapter 3: The Mind Runs A Net Of Rabbit Paths“ prilično drugačiji od prethodnih, kompleksniji i zahtevniji od svojih prethodnika. Mnogo stvari postaje jasnije kada se uzme u obzir, da je ovo konceptualni album, kako članovi benda sami pojašnjavaju ideju koja stoji iza ovog albuma.

Sam album nastao je u poslednjih par godina. Bend je u međuvremenu doživeo izmene u postavi, pa je dosta vremena provedeno na uvežbavanju novih članova, kako bi održali kvalitet živih nastupa.

Sada nakon trećeg albuma to možda više i nije tako važno, jer su članovi benda, barem za sada odlučili dana  koncertima više ne sviraju svoje stare stvari već samo pesme sa trećeg, aktuelnog albuma i one koje budu nastale nakon njega.

Dok su se „The Moon is Big“ i posebno „Tape Hiss“ ponajviše oslanjali na post pank ritmove i zvučne teksture, „Excerpts From Chapter 3: The Mind Runs A Net Of Rabbit Paths“ sadži mnogo više muzičkih uticaja, ponekad uklopljenih na pomalo neuobičajen način.  Uticaji noise/post punk zvuka sa prethodnih albuma su dalje tu, ali su obogaćeni elementima psihodelije, krautrocka, i experimentalnog art popa.

2018.godine bend je bio na turneji sa bendom Franz Ferdinand po Japanu. Uticaji Japanske muzike i generalno Japana su takođe veoma pristuni na album. To se da osetiti od samog početka, u prve dve numere uvodnom instrumentalu „Prologue: Rain“ i pesmi „A Trail Of Wind And Fire“ koje zajedno čine izvanrednu celinu. Gitarske melodije obojene teksturama japanske tradicionalne muzike dominiraju početkom ovog albuma.

„Second Born Child“ već zalazi u one, za slušanje zahtevnije ekperimentalne lo – fi vode.  U toj atrmosferi su i „Another Year“ i „Excerpt Taken From Chapter 3“ koje znatno kraće, više predstavljaju „spoken word“ intemeco, koji nas upoznaje dodatno sa junakom ovog albuma.