Paramount Pictures, Shangri-La Entertainment, ImageMovers / 2007
Robert Zemeckis
Neil Gaiman, Roger Avary
U.S.A.
7.0
7

Kada je scenario za Sandmena koji su zajedno napisali Roger Avary i Neil Gaiman odbijen zbog lucidnosti, njih dvojica su, uvereni u kvalitet zajedničkog rada,  rešili da promene taktiku. Bez ikakve pripreme, otišli su 1997. godine u Baja, Meksiko, gde su ostali zatvoreni u hotelskoj sobi sve dok nisu imali u rukama prvu verziju scenarija za Beowulfa. Po dogovoru, Avary je trebalo da sam režira film, u skromnoj produkciji, po uzoru na Macbetha Romana Polanskog i Jabberwockija Terryja Gilliama. Nažalost, studiji nisu videli potencijala u ovom projektu, i on je stavljen na čekanje. Nekoliko godina kasnije, na tekst je naišao Steve Bing, prijatelj i partner Roberta Zemeckisa. Za dva miliona dolara on je otkupio prava na scenario, a glavno mesto iza kamere odmah ponudio Bobu. Na ovaj način film je konačno snimljen, 10 godina kasnije.

Kada je prvi put prikazan, Beowulf je bio tehničko savršenstvo,  jedan od prvih 3D filmova novije generacije. Ukoliko danas rešite da pogledate ovaj film u 2D, prvo morate da rešite sa sobom ovaj problem, zastarelosti animacije u tehničkom smislu, pošto ne moze da se poredi sa aktuelnim naslovima. Nažalost, sjajna glumačka ekipa je takođe izaniminirana tako da su im facijalne ekspresije maltene nepostojeće. CGI uopšteno izgleda loše ali efektnost Zemekisove režije uspeva da ovo nadomesti. Bogato iskustvo koje je Spielbergov učenik utkao u ovaj film čini ga savrsenim u sferi avanture. Sa druge strane, scenario je zadrzao u odredjenoj meri komičnost i brutalnost, koje bi sigurno više pasovale B produkciji. To ovde poprima svojevrsnu ironicno-komičnu  crtu, produbljujuci mračnu stranu ove priče, koja se inače bitno razlikuje od originalnog epa.

Na primeru Beowulfa imamo idealnu priliku da procenimo kako ostvarenja, koja se maksimalno oslanjaju na tehnologiju, odolevaju zubu vremena. Zaključak je jako negativan ukoliko ste nepopravljivi ljubitelj tehničkih novotarija i klasičan fan blokbastera. Ukoliko imate drugačija estetska merila, na ovaj film mozete da gledate kao na jedan fenomenalan gameplay iz prošlosti. Najverovatnije, za nekih desetak godina nećete biti sigurni da li ste gledali film ili igrali igru.