Kar-Wai Wong
Kar-Wai Wong
Hong Kong | China
Cantonese | French | Shanghainese
9.5
9

Wong Kar-Wai je jedan od retkih hongkonških autora koji je gotovo podjednako miljenik i publike i kritike. Naravno, ne od samog početka. Karijera mu je prošarana usponima i padovima. Međutim, kad god je izbegao da se u svojim filmovima isključivo bavi patetikom života kriminalaca, ili ljudi na margini društva, Wong je gotovo nepogrešivo uspevao da iznedri filmove koji bi, nalik pojedinim Godarovim, uspevali da pogađajući mračno-setni romantični ton hongkonških ulica i haustora, te uz poslovično funkcionalne soundtreke i kompozicije, vrlo efektno i lako doprli do srca ljudi koji su sedeli u mračnim salama bioskopa širom sveta. I on je tu majstor svog zanata.

In the Mood for Love zatiče Wonga na polovini njegove karijere, kada je zapravo i bio njegov najveći kreativni zamajac.

Ono što je započeo sa Days of Being Wild, masterizovao u Chungking Express i Fallen Angels, Wong je doveo do savršenstva u In the Mood for Love.

Oslanjajući se na harizmu udarnog glumačkog tandema hongkonške filmske industrije Maggie Cheung i Tony Leung, Wong mnogo usporenije i temeljnije gradi dramsku matricu, nego li u prethodnim filmovima. Nepogrešiva narativno-estetska stilizacija, koju je masterizovao svojim delima iz sredine devedesetih, dolazi do vrhunca u In the Mood for Love. Maksimalno usporena akcija praćena adekvatnim kompozicijama Neta King Kola, mračni hodnici hotela, dodatno ugašeni toniranjem i filtriranjem slike, kako bi se što vernije dočarao ambijent šezdesetih godina, nepretenciozna gluma, začarana magičnim krugom platonske ljubavi, koja osvaja sa svakim narednim minutom... jednostavno, ovo je film za koji želite da traje i traje, iako predosećate jezu i neizvenost finalnog raspleta. Kod Wonga nije bitan zaplet, nije bitan kraj, nije značajna drama... Wong osvaja stilom, a ne supstancom, i njegov film teži beskonačnosti, što je nešto tako strano holivudskim dajdžest proizvodima.

Ono što je još značajnije reći je to da je Wong Kar-Wai zaista prilično originalan autor. Njegov stil i dramski pristup nemaju mnogo ekvivalenata širom sveta. Njegove melanholične priče o ljubavi i usamljenosti su jedinstveni celuloidni zapisi, a u In the Mood for Love, sve ono što Wonga čini tako jedinstvenim naprosto je sažeto u trajno, postojano i epohalno umetničko delo.