Viktor Vaughn - Vaudeville Villain [2003]

Viktor Vaughn
Vaudeville Villain
Sound Ink, Traffic Entertainment Group
8.0
8

MF Doom je Daniel Dumile, britanac rođen 1971.godine sa ranama na duši od ranog detinjstva koji je preuzeo na sebe teret nošenja maske i skrivanja svog pravog lica od ostatka sveta na način kako to radi i negativac iz serijala stripova o Fantastičnoj Četvorki, doktor Doom. Pravo ime Dr.Doom-a je Viktor Vaughn i upravo je taj alias Daniel pozajmio za ovaj album.

Njegov debi na muzičkoj sceni je bio na samom kraju XX veka sa albumom Operation Doomsday, gde je pored tekstova i bacanja rima, preuzeo i odgovornost produkcije. Ono što razlikuje ovaj od prvog albuma je, pored drugačijeg aliasa koji koristi, i novi produkcijski tim koji sačinjavaju, između ostalih, čuveni underground muzičar i producent RJD2, kao i široj javnosti malo poznati King Honey, Heat Sensor, Max Bill, Mister Ten. Drugim rečima, MF Doom se ovde posvetio svojim tekstovima, slam poeziji i jedinstvenom stilu repovanja.

Album je prošaran semplovima iz crtanih filmova i starih TV serija, naravno, o doktor Doom-u a početna melodija u prvoj numeri Overture upoznaje nas sa stilom kojim će MF Doom bacati rime na ovom izdanju. Moram dodatno napomenuti da je, sa produkcijske strane, album fenomenalno sklopljen. Svaka numera se prosto pretapa u drugu i razmotava nam priču o mladom geniju zvanom Viktor Vaughn. Kao u nekom filmu, brzina i tempo bitova se menja a tranzicije prate humoristični TV semplovi koje slušaocu daju sve detaljniji uvid u to kakav je zapravo um Viktor Vaughn-a.

Nakon pomenute uvodne numere, album je malo sporiji kako bi dočarao ono što sledi, mračnu atmosferu za numeru A Dead Mouse. Po mom mišljenju, najbolji deo albuma je numera Saliva gde se jasno može pročitati jedinstveni stil producenta RJD2. Ritam na koji Doom baca rime je u ovoj stvari toliko dobar i karakterističan da čovek prosto poželi da čuje svaku njihovu dalju kolaboraciju. U svakom slučaju, RJD2 ovde dokazuje zašto je u to vreme bio najcenjeniji underground rap producent.

Neprobojan, kao njegova maska, odlično produciran i prepun novih ideja, Vaudville Villain je istinski Daniel Dumile u najboljem i najsjajnijem izdanju.