Colm McCarthy
Mike Carey (novela i scenario)
UK, USA
engleski
6.0
6

Posle više dekada od pojavljivanja prvih filmova sa tzv. "živim mrtvacima", poznatijim danas kao "zombi" i hiljadu različitih varijacija na tu temu, vrlo su retki filmovi slične tematike koje mogu izazvati neko posebno interesovanje. Doduše, vredi pomenuti filmove poput "28 Days Later" ili npr. "I am Legend" koji ipak malo štrče iznad prosečnosti. Glavna premisa ovih filmova je stravična transformacija običnih ljudi u krvoločna stvorenja koja se dešavaju (najčešće) pod uticajem nekog virusa. Novela Majka Kerija (Mike Carey) po kojoj je pomenuti sklopio i scenario za film "Posebna" (The Girl With All the Gifts) polazi od drugačije pretpostavke. Umesto bolesno deformisanog čudovišta koje bi trebalo da reprezentuje antipod silama dobra i života, ovde je u centar postavljena devojčica sa prijatnim, nežnim izrazom lica. Ona je već transformisana ali nije poprimila groteskno lice zaraze (ovaj put se radi o invanzivnim gljivicama, možda virusu, generalno je nebitno). Ona je predmet istraživanja preostalih, nezaraženih ljudi koji pokušavaju da nađu lek za ovu pošast u dobro čuvanom kompleksu ... koji, naravno i očekivano, biva probijen gomilom "gladnih" (kako ih u filmu nazivaju). Opet, očekivano, mala grupa glavnih likova uspeva da se spasi i tu kreće ovaj "road movie" ka konačnom raspletu.

Insistira se na napetoj atmosferi i igri preživljavanja u okruženju koje stalno smanjuje šanse za bekstvo. Možemo jasno videti dualitet u odnosu prema posebnoj devojčici - kao što je to već u ovoj fazi filma slučaj i sa publikom. Jedan deo ekipe želi da je sačuva i nauči dok drugi želi da je secira u nadi da će naći lek protiv pošasti. Kako je sam film manjeg budžeta a samim tim i formata, ne uspeva da stvori neki globalni osećaj katastrofe. Sva akcija i frka je locirana na London i što se samih gledaoca tiče, možda je to samo izolovan slučaj, možda je to samo karantin na ostrvu.