Jaime Wyatt - Felony Blues [2017]

Jaime Wyatt
Felony Blues
Forty Below Records / 2017
7.5
8

U svetu country muzike, zatvor je uvek bio jedno od mesta gde je moguće dobiti na perspektivi, koja će se kasnije kvalitativno odraziti u tekstovima i zvuku pesama koje pišete. Tako je bilo i u slučaju Jaime Wyatt, nakon izlaska sa robije postala je opčinjena Johnny Cashom i Merle Haggardom, i pošto više nije bila u situaciji da dođe do normalnog posla, krenula je da intenzivno vežba i da svira uzduž i popreko Zapadne obale. Tako je i srela songwritera John Durrila koji je nagovorio da snimi obradu pesme koju je 1979. napisao za Haggarda "Misery and Gin". Zahvaljujući maloj finansijskoj pomoći prijatelja nastala je prva pesma, koja inače zatvara ovaj album. Nakon ovoga, svaki put kada bi došla do nekog novca ili ugovorila sesion Jaime bi snimila po jednu stvar, tako da je album imao radni naziv Nickel and Dimin'.

Iako je sniman "na seckanje", na albumu je predstavljena jaka ekipa Americana i country muzicara: John Schreffler Jr i Ted Russell Kamp iz Shooter Jennings banda, Gabe Witcher iz Punch Brothersa na violini, Sam Outlaw na “Your Loving Saves Me” i bubnjar Freddy Bokkenheuser, trenutno na turneji sa Ryanom Adamsom. Ploča počinje sa dve odlične vintage country/rock’n’soul stvari, "Wishing Well" i "Your Loving Saves Me". Većina pesama je o lošim životnim odlukama, “Stone Hotel” je ispovest o tome kako je osuđena za oružanu pljačku, "Wasco" peva o dopisnoj ljubavi sa zatvorenikom. Na “From Outer Space” Bowie sreće Neko Case, a "Misery and Gin" je otpevana u istoj ligi sa pokojnim Merlom, i na  kraju ovaj zvuk nam daje značenje Felony Bluesa. Jamime Wyatt je na svoje ruralno poreklo dodala razuzdanu mladost i pogrešne izbore. Uz zloupotrebu droga i oružanu pljačku, ovo je idealna podloga za pravi outlaw country album, samo što je ona priču podigla na viši nivo, predstavljajući sebe kao "žigosanu ženu", kako bi podigla svest o pravosuđu u Americi, zajedno sa soundtrackom koji može da iznese ovu priču. Savremena žena sa savremenim DIY pristupom, možete je podržati ovde.