Into the Badlands [2016]

Into the Badlands
AMC / 2016
Alfred Gough, Miles Millar
7.8
7

Prva sezona „Into the Badlands“ je bila pravo osveženje u u veoma popularnom žanru post-apokaliptičnih, distropijskih, naučnofantastičnih tv serija. Sa samo šest epizoda, više je izgledala kao neko opipavanje tla i potencijala, koji je očigledno bio pozitivan, pa je doživela i svoju drugu sezonu od 10 epizoda.

Svet koji je ponudila delovao je dovoljno drugačije i uzbudljivije od svega ostalog, tako da su gledaoci bili veoma skloni da progledaju kroz prste za sve slabosti i nedostatke. „Into the Badlands“ donela nam je sliku daleke budućnosti. Tačnije, oko 500 godina od sveta koga znamo, koji je pak doživeo seriju katastrofičnih nesreća, što prirodnih što izazvanih ljudskom glupošću, što je dovelo do raspada država i društvenog uređenja koje poznajemo.

Gradovi su propali i oni koji su preživeli vratili su se u ruralne oblasti, kako bi se bavili poljoprivredom i preživeli, dok je svet potonuo u haos. Vremenom je društvo iz haosa evaluiralo u feudalno doba. Radnja se dešava na teritoriji koja je poznata kao Badlands, kojom vladaju baroni, koji opet u svom vlasništvu imaju gomilu ljudi, čiji situacija je malo bolja od običnih robova, nešto otpilike kao feudalni kmetovi.

Svako od barona oko sebe ima vernu vojsku utreniranih ubica, koji se opet tuku samo hladnim oružjem. Neodoljiva steampunk atmosfera obeležila je prvu sezonu. Odlični kostimi, ratnici u kožnim kaputima i sa polucilindrima,  koji voze velike motocikle sa katanama na leđima, je nešto što retko srećemo u filmskim i tv ostvarenjima. Gomila akcije, oslikane isključivo upotrebom borilačkih veština i isključivo hladnog oružja. Priča je postojala, ali se nekako stidljivo skrivala iza odličnih scena borbi mačevima, i prigodnog sakaćenja istim.  Hektolitri krvi bili su karakteristični za gotovo svaku epizodu prve sezone.

Sunny, kliper ili trenirani ubica koga glumi kineski glumac i majstor borilačkih veština Daniel Wu (Europa Report, Warcraft) je u centru priče. Najbolji ubica ikad, kome je više muka od ubijanja želi da pobegne iz sveta u kome živi, sa ženom koju voli, iako je kliperima ljubav zabranjena.

Nada za to dolazi u obliku mladića koji u sebi nosi prokletstvo, kada ga poseku dobija čudne moći, upada u stanje koje ne može da kontroliše i potpuno nesvestan postaje mašina za ubijanje koja ne bira svoje žrtve, tako da često stradaju oni najbliži njemu. Elem, on sa sobom nosi kompas koji bi trebalo  da pokazuje put ka mitskom gradu Azri, u kome su svi ljudi jednaki. Priča ovako banalizovano ispričana i ne deluje bogzna šta, ali, kao što rekoh, ona je u prvoj sezoni bila poptuno u drugom planu.