Neil Young - Le Noise [2010]

Neil Young
Le Noise
Reprise / 2010
Krajem septembra 2010. godine Nil Jang je objavio svoj 34. studijski album pod nazivom “Le Noise”. Ploču je producirao slavni producent Danijel Lanoa, poznat po radu sa Bobom Dilanom i grupom “U2”, a koliko Jang ceni Danijelov rad govori podatak da je album nazvao upravo po njemu (na engleskom se Danijelovo prezime piše Lanois).

U zavisnosti da li želi da svira bučni rok, ili nežni folk, Nil Jang već decenijama kombinuje električnu i akustičnu gitaru. Kad god je to radio, uvek je imao podršku svoje grupe, a najčešće su to bili “Crazy Horse” (električni), odnosno “Stray Gators” (akustični bend). Ono po čemu se “Le Noise” izdvaja od svih Jangovih albuma, je to što Nil na njemu nema baš nikakvu pratnju, tj. pored njegovog glasa i gitare (i akustične, i električne) ne čujemo više nikoga. Priznaćete, hrabar potez čak i za autora takve reputacije kao što je Jang

Album je snimljen u Danijelovom studiju, koji se nalazi u njegovoj raskošnoj vili u Kaliforniji. Muzičari u studiju najčešće na slušalicama slušaju svoj instrument dok ga snimaju, ali ovog puta Jang i Lanoa su se odlučili na drugačiji postupak. Naime, dok je svirao gitaru, Nil Jang je ispred sebe imao nekoliko velikih zvučnika, čime je potpuno dočarana prirodna atmosfera, slična onoj na koncertima. Taj postupak snimanja je dosta zahtevniji u odnosu na onaj uobičajeni, ali kada pored sebe imate jednog od najboljih producenata na planeti, ništa nije nemoguće.

Što se same muzike tiče, ona je potpuno čarobna. Bilo da je reč o bučnim pesmama odsviranim na gitari sa ditorzijom (“Angry World” ili “Walk with Me”), ili o laganim akustičnim epovima (“Love and War” i “Peaceful Valley Boulevard”), Jang nam po ko zna koji put dokazuje koliki je majstor svog zanata. Jedno od najjačih Nilovih oružja su stihovi, i bez obzira da li kritikuju svet u kome vladaju bankari ili lamentiraju nad propuštenim šansama u životu, uvek  pogađaju pravo u metu.

Ukoliko su vam iskrenost, inventivnost, i izvanvremenski kvalitet glavne odrednice pri odabiru muzike koju ćete čuti, album “Le Noise” bi se morao naći u vašem muzičkom uređaju. Na prste jedne ruke mogu se izbrojati muzičari koji imaju 65 godina, a zvuče sveže i vitalno kao Nil Jang.

Tekst objavljen u časopisu Politikin Zabavnik

Na ovoj stranici možete pogledati i ceo film koji je pratio ovaj album i na kome Nil Jang izvodi sve pesme sa ovog albuma.