Tinariwen ⵜⵏⵔⵓⵏ - Elwan [2017]

Tinariwen ⵜⵏⵔⵓⵏ
Elwan
ANTI- / 2017
10
10

Tinariwen ( ⵜⵏⵔⵓⵏ ) je  kolektiv muzičara, pripadnika nomadskog plemena Tuarega , naroda kome je u krvi da slobodno luta nepreglednim prostransvima Sahare. Tinariwen su, u poslednje tri decenije postali svojevrsni muzički nomadi koji su širom sveta prenosili bogato muzičko nasleđe svog naroda, i koji poslednjih par godina mogu da slobodno da lutaju svuda osim u svojoj domovini Ténéré, koja se prostire na teritoriji seveoistočnog Malija i južnog Alžira.

Neopravdanim avanturizmom zapadnih sila, do skoro sigurna i stabilna oblast Sahare, oivičena planinskim lancima Air, Hoggar i Tibesti potpala je pod kontrolu Salafista, koji su zabranili svaku vrstu muzike, pa su samim tim muzičari okuplenji oko Tinariwen, postali su nepoželjne osobe u svojoj domovini, i kojima bi,  zbog besmislenog i varvarskog zakona, povratak bio opasan po život.

Tinariwen postoje još od 1979.godine. Osnivač benda Ibrahim Ag Alhabib, je tokom vojne obuke, koju je oragnizovao Gadafi, sa namerom da stvori elitnu vojnu jedinicu sastavljenu isključivo od Tuarega, upoznao, kolege muzičare Keddou Ag Ossade, Mohammed Ag Itlale (Japonais), Sweiloum, Abouhadid, i Abdallah Ag Alhousseyni, koji su ubrzo puške zamenili gitarama.

Svako od njih je pevao i svirao gitaru na osoben način, i spojila ih je želja da u svojim pesmama govore o problemima svog naroda i prenose njegovo kulturno nasleđe. U duhu svog nomadskog života, napravili su studio, pod šatorom, i zarekli se da će besplatno snimati muziku svakome ko donese praznu kasetu. Uskoro su Saharom počele da kruže brojne kasete sa njihovom muzikom.

Sada su Tinariwen kolektiv od gotovo dvadeset muzičara koji na snimanje albuma i na nastupime dolaze u različitim sastavima. Razlog je u  nomadskom načinu života, loše saobračajne povezanosti i komunikacije u Saharskom regionu, tako da Tinariwen nikada nisu na turneje išli u potpuno istom sastavu, iako imaju nekoliko članova koji redovno nastupaju na turnejama.