Ambrose Akinmusire: A Rift in Decorum: Live at the Village Vanguard [2017]

Ambrose Akinmusire
A Rift in Decorum: Live at the Village Vanguard
Blue Note Records
9.0
9

Jedan od najaktivnijih i najatraktivnijih jazz trubača mlađe generacije Ambrose Akinmusire, sa potpuno novim materijalom ušao je u legendarni Village Vanguard, i 2017. izbacio album A Rift in Decorum.

Dobitnik prestižne nagrade 2007 Thelonious Monk International Jazz Competition, Akinmusire se etablirao na sceni prilično upečatljivim miksom žanrova od avangardne svirke sa primesama klasičarskog impresionizma, preko post-bopa, pa sve do atonalnog free jazza. A često je sve žanrove kombinovao u okvirima jedne jedine kompozicije, tako da je ovaj lajv eksperiment očekivano, ali ponovo smelo i zadovoljavajuće iskustvo, naročito za one koji su prisustvovali dvočasovnom nastupu mladih džezera.

Standardna ekipa sa Semom Herisom (Sam Harris) na klaviru, Harišom Ragavanom (Harish Raghavan) na basu i Džastinom Braunom (Justin Brown) za bubanjevima, izvodi set originalnih kompozicija, koje poprimaju različite muzičko-stilske uticaje: preko minimalista Stiva Rajha (Steve Reich), Filipa Glasa (Philip Glass), preko impresionista Erika Satija (Erik Satie), spiritualista Arvo Parta (Arvo Part), ekspresivnih minimalista Mortona Feldmana (Morton Feldman), i sve to u džez maniru legendi kao što su Keni Viler (Kenny Wheeler) i recimo Don Čeri (Don Cherry).

Ovaj avangardni koncert korespondira između modernih žanrova klasične, ekperimentalne i otvorene džez muzike, izazov je za slušaoce, ali je definitivno vredan pažljivije i podrobnije analize, i svakako isporučuje zadovoljavajuće umetničko iskustvo svakom ko je spreman da prihvati umnu i čulnu zvučnu hemiju kosmičkih frekvencija.