Chick Corea
The Musician
Concord Jazz / 2017
8.0
8

Veličanstvena proslava sedamdesetpetog rođendana maestralnog Čika Korije (Chick Corea), u legendarnom Blue Note klubu u Njujorku, jedan je od ključnih događaja u džez muzici iz 2017. godine.

Trošiti reči na značaj i karijeru genijalnog pijaniste bilo bi suvišno, jer njegov impresivan muzički opus ponekad govori sam za sebe. Međutim, za razliku od većine svojih kolega, koji bi se odlučili da dolazak poznih godina slave u miru porodično-prijateljskog okruženja, daleko od javnosti i bez mnogo pompe, Korija je odlučio da slavi svaku okruglu godinu, i to na prilično veličanstven način.

Njegov sedamdesetpeti rođendan bila je prilika da privilegovani ljubitelji još jednom prisustvuju i značajnoj proslavi džez muzike.

I to na kakav način.

Na jednom mestu Korija je okupio sve generacije džez umetnika sa kojima je sarađivao kroz svoju karijeru. Naravno, one koji su srećom još uvek živi, jer je, valja to istaći, svoje prve nastupe Čik imao još krajem pedesetih godina prošlog veka.

Na bini Blue Note kluba ređale su se postave sastava Return to Forever (u različitim modifikacijama) sa neprevaziđenim Stenlijem Klarkom (Stanley Clarke), legendarna Majlsova druga postava sa slavnim Herbijem Henkokom i Vejnom Šorterom, prijatelji kao što su vibrafonista Geri Barton (Gary Burton), Bobi Mekferin (Bobby McFerrin), Džek Dedžonet (Jack DeJohnette), mlađe kolege kao što su Vinton Marsalis, Valas Roni (Vallace Roney), Keni Geret (Kenny Garrett), Markus Roberts (Marcus Roberts), Korijina supruga Gejl Moran (Gayle Moran Corea), zaključno sa kolegama iz Elektric Benda, Džonom Patitučijem (John Patitucci), Frenkom Gambejlom (Frank Gambale) i Dejvom Veklom (Dave Weckl).

Ovaj lajv performans jeste imao svoje uspone i padove, jer je fuzija žanrova prilično različita, ali ono što ostaje prepoznatljivo jeste specifičan Korijin zvuk i stil kroz dekade, nezavisno od postave, žanra ili ritma, i to album The Musician prilično kvalitetno potvrđuje.