John Prine - The Tree Of Forgiveness [2018]

John Prine
The Tree Of Forgiveness
Oh Boy Records / 2018
8.7
9

Kada tekstopisac i kompozitor ranga Johna Prinea objavi novi album nakon 13 godina pauze, to podrazumeva određena očekivanja. Verovatno je tome posvećen izraz njegovog lica na omotu LPja The Tree Of Forgiveness. Kao da želi da se susretne sa svakim od svojih fanova pojedinačno i da demistifikuje svoju scensku personu. Kao da kaže: "Ovo sam ja, koju godinu stariji, iskusniji... Učim se da živim u svetu bez duvanskog dima".

Glavni utisak je nepretencioznost i jednostavnost ovog albuma, koji u celini traje jedva iznad 30 minuta. Bez previše filozofiranja ili teatralnosti, Prine nam dopušta da budemo njegovi suvozači na njegovoj svakodnevnoj ruti. Na neki način, sa grubljim glasom i gitarom, uspeo je da u sebi pronađe nemarnost svog najvećeg fana Blaze Foleyja.

Red dosetki, red zakeranja, poneko sećanje, jedan običan dan... i to je sve. Ovo je najvidljivije na "Knockin' on Your Screen Door" i na "The Lonesome Friends of Science".  “Egg & Daughter Night, Lincoln Nebraska, 1967 (Crazy Bone)” ima ludački New Orleans vajb a "Caravan Of Fools" i "Boundless Love", JP i Pat McLaughlin su napisali sa Dan Auerbachom.

Neke od pesama su napisane pre dosta vremena, kao što su saradnje sa Phil Spectorom na "God Only Knows" ili Roger Cookom na "I Have Met My Love Today". Jasno je zbog čega one funkcionišu u ovom izdanju, to je efekat intimnog seta na verandi, gde i jednostavni stihovi mogu da zvuče kao ispovest. Produkcija Dave Cobba uspeva da pronađe emociju ispod relaksiranog prebiranja po starim notama, i da učini da svaka vredi.

John i Pat su "Summer's End" uspeli da ubace kao skriveni dragulj, čija melanholija može da prvi put prođe neprimećeno, ali nakon više slušanja oseća se da je najsnažnija kompozicija na The Tree Of Forgiveness.

Prine efektno zatvara album sa “When I Get To Heaven”, savršenom ragtime karnivalskom parodijom u kojoj on prkosno opisuje kako zamišlja svoj odlazak u raj:

“I’m gonna get a cocktail/vodka and ginger ale/Yeah, I’m gonna smoke a cigarette/That’s nine miles long...”

U to ime - ŽIVELI!