Jonathan Wilson - Rare Birds [2018]

Jonathan Wilson
Rare Birds
Bella Union / 2018
8.4
8

Jonathan Wilson je tokom poslednje decenije sasvim zasluženo zadobio epitet jednog od najuticajnih muzičara, kako muzikom koju stvara i svojim producentskim radom, tako i sviranjem sa brojnim muzičarima na njihovim albumima i turnejama. Na stanicama FatHipstera ste već mogli da pročitate obrazloženje upravo ovoga što smo u prethodnoj rečenici naveli. Slobodno možemo reći da je upravo Wilson mnogo uticao na Josha Tillmana i na sve albume koje je dotični snimio pod imenom Father John Misty, producirao je i albuma Conora Obesta, Roya Harpera a o njegovim sviračkim mogućnostima najbolje govori to da je  bio šef pratećeg benda na za sada poslednjoj turneji Rodgera Watersa.

Rare Birds je četvrti solo album u karijeri Jonathana Wilsona. Debi album Frankie Ray objavio je 2007.godine, Gentle Spirit 2011. a Fanrfare 2013. godine. Rare Birds nam donosi 13 pesama u kojima Wilson majstorski klizi kroz razne žanrove, od folka, preko psihodelije, countryja pa do rock muzike poput The War On Drugs ili već pomenutog Father John Mistyja.

Kako je Wilson izvrstan muzičar i multiinstumentalista, jasno je da smo od njega mogli očekivati veoma kompleksne i slojevite kompozicije koje su muzička podloga odličnom vokalu, i upravo smo to i dobili. Bogati i vešto aranžirani muzički slojevi, ispunjeni gitarskim melodijama, klavirom i gudačkim aranžmanima, veštom produkcijom savršeno su uklopljeni u celinu. Ovo je nešto što smo i navikli od producentskog rada Wilsona sa brojnim drugim muzičarima.

Album otvara grandiozna “Trafalgar Square” u kojoj sew pomalo oseća psiholelični uticaj 70ih i muzičara poput Bowiea, Pink Floyda i T-Rexa. “Over the Midnight” je upravo ona savršena pesma koju očekujemo od Wilsona. Uz “There’s a Light” i naslovne “Rare Birds” ove tri kompozicije nose u sebi The War on Drugs atmosferu i harmonije.

“Miriam Montegue” ima  u sebi bitlsovskog odjeka dok “49 Hairflips” na kojoj gostuje Father John Misty (Josh Tillman) je upravo delo na kome se najviše da primetiti medusobni uticaj ova dva umetnika. U odličnoj i melanholičnoj “Living with Myself” prepliću se synth melodije sa pedal steel gitarom majstora Grega Leisza uz prateće vokale Lane Del Ray .

“Rare Birds” je odlično, kompleksno i inspirativno delo koje zahteva vašu pažnju i  vraća vam pravim muzičkim ugođajem prilikom svakog novog preslušavanja.