Football Manager 2019

Football Manager 2019
Sports Interactive / Sega / 2018
8.2
8

Football Manager je franšiza koja u ovom trenutku nema konkurenciju na polju sportsko menadžerskih simulacija, ili preciznije rečeno bar onih koji se bave najpopularnijim sportom na planeti – fudbalom. Poslednjih godina imali smo prilike da igramo par veoma dobrih menadžera iz nekih drugih sportova, poput odličnog Motorsport Managera, čija tema su naravno auto trke, zatim Procycling Managera (biciklizam), Pro Rugby Managera (ragbi), Eastside Hockey Managera (hokej na ledu), koji dolazi od istog tima kao i Football Manager.

Siguran sam da postoje par pristojnih menadžera koji se bave bejzbolom, američkim fudbalom, čak i kriketom, ali o tim sportovima ne znam ama baš ništa, pa su prošle poprilično van mog radara.

Takođe imamo i prve stidljive pokušaje ozbiljnog košarkaškog menadžera u Pro Basketball Manageru, koji je doživeo još jedno izdanje ove godine, koje još nisam testirao ali ako je suditi po prethodnom, daleko su od ovih gore pomenutih igara.

Istorija Foodbal Managera

Što se fudbala tiče tu je stvar jasna već gotovo dve i po decenije. Sports Interactive je svojim Championship Managerom postavio temelje na kojima je građeno i razvijano sve ove godine. 2005 godine Sports Interactive je prekinuo saradnju sa svojim tadašnjim izdavačem Eidosom, i ušao u partnerstvo sa Segom. Eidos je zadržao prava na ime Championship Manager, dok su Sports Interactive zadržali prava na sve ostalo i krenuli sa Football Manager franšizom.

Povremeno na tržištu se stidljivo pojavi po neki novi footbal menadžer, čak i Championship Manager povremeno izdaje nove verzije.  Poslednja je bila 2017. godine, ali sve je to toliko ispod nivoa Football Managera da slobodno mogu reći, bespotrebno trošiti vremena na njih.
Prvi Championship Manager igrao sam negde oko 2000 godine, i u tom trenutku bio velika pomoć prilikom studiranja i spremanja ispita.

Zahvaljujući njegovoj hardverskoj zahtevnosti ali i mom računaru, vreme provedeno uz ovu igru ponajviše je prolazilo na proračune od dana u dana, tako da je između dve utakmice komotno mogao da se uradi čitav jedan zadatak iz recimo numeričke matematike. Od tog trenutaka svake godine bi bar neko vreme proveo uz novo izdanje Championship Manager a kasnije i Football Managera.

Tokom svih ovih godina bilo je par puta zaista velikog pomaka u samoj igri, kao što je implementiranje grafičkog prikaza utakmice, ali najčešće novine često i nisu bile toliko velike da bi činile neku značajnu razliku u odnosu na prethodno izdanje. Ali kada saberete sve to što je Sports Interactive lagano i postepeno implementirao u ovu igru shvatićete koliko su veliki put prešli od 90ih godina.