Metro Exodus [2019]

Metro Exodus
4A Games
9.0
9

S.T.A.L.K.E.R. je potpuno promenio moje mišljenje o F.P.S.(First Person Shooter) igrama. Ono što je mene najviše odbijalo od ovog žanra, koji sam uglavnom izbegavao u velikom luku osim par izuzetaka  poput Medal Of Honor, Call of Duty  (one najranije verzije) je što je pred igračem bio “tunel” kojim je moglo da se kreće i napreduje kroz igru.

Kako su RPG igre uvek moj prvi izbor, osećaj slobode koje su one pružale nije mogla da nadosmeti ni dobra akcija, dobra grafika ili bilo šta drugo. Jednostavno posle Elder Scrolls Morrowind nije bilo moguće gledati bilo koju igru iz prvog lica na isti način kao pre. Naravno bilo je i devedestih igrara koje su pružale ovakav nivo slobode poput Elder Scroll Dagerfall, ili Betrayal at Krondor, ali to su bile igre koje su nastale na samom početku gaming industrije i uglavnom su privlačile zaljubljenike u stone RPG igre ili epsku fantastiku, dok je Elder Scrolls Morrowind doveo RPG žanr u sam rang vizuelno najlepših igara tog doba.

Ono što je  S.T.A.L.K.E.R. doneo je spoj RPG i FPS igara. Pred vama je velika teritorija kojom možete slobodno da se krećete i istražujete je, grafika je bila izvanredna, za to vreme, postapokaliptična atmosfera koju je ova igra je takođe bilo nešto novo. S.T.A.L.K.E.R. je delimično bio baziran na romanu “Piknik pokraj puta braće Strugatsky.  Ova knjiga je inače poslužila i kao inspiracija za kultni film “STALKERAndreya Tarkovskog.

Sećam se da se nisam odvajao od svakog nastavka ove igre veoma dugo.  Prva igra Far Cry serijala je i pre S.T.A.L.K.E.R.-a krenuo putem kombinacije RPG i FPS  ali nešto me je u toj igri odbijalo pa sam je u potpunosti preskočio, i upoznao se sa ovim serijalom tek sa Far Cry 2. O Far Cry igrama ne treba puno govoriti. Iako su 2, 3 i 4 posedovali izvestan šarm sve se ipak svodilo na previše repetitivnih akcija i zadataka, dok poslednji Far Cry 5 i njegov dodatak New Hope je takvo djubre da o njime ne treba trošiti reči, jer je već previše vremena izgubljeno u samom igranju.

Nakon veliko uspeha S.T.A.L.K.E.R. igara deo ukrajinskog tima GSC Gameworld se odvojio i oformio 4A Games. Njihovu prvu igru Metro 2033, uprkost što je bila upravo onakav tip FPS igara koji ne volim, pre svega sam igrao jer je bila zasnovana na istoimenom romanu Dmitria Glukhovskog, koga su mnogi u to vreme proglašavali naslednikom braće Stugatsky. Iako sam roman i nije tako loš, njegov stil pisanja je sasvim zadovoljavajući njegova dela, bar ova prevedena kod nas, nikada nisu imala dubinu poput recimo pomenute “Piknik pokraj puta” ili “Teško je biti bog”.