Entertainment One, BBC Films, Baby Cow Films
Jon S. Baird
Jeff Pope, 'A.J.' Marriot (inspired by the book 'Laurel & Hardy - The British Tours' by)
UK | Canada | USA
9.0
9

Oliver Hardi (Oliver Hardy) i Sten Lorel (Stan Laurel) su bez sumnje jedan od najslavnijih filmskih dua Zlatne ere Holivuda, odnosno perioda između svetskih ratova. Da njihova slava u finansijskom pogledu i nije bila obasipana zlatom, dokaz je biopik Džona Berda (Jon S. Baird) prosto nazvan Stan & Ollie.

Posleratna britanska turneja Lorela i Hardija, malo poznata široj javnosti, zatekla je slavni holivudski duo u poznim godinama, gde se se uspeh njihovih gegova i dugoročnost turneje sagledavali kroz narušeno Hardijevo zdravstveno stanje, i Lorelov entuzijazam da se istraje u pisanju novih i originalnih skečeva, prilagođenih tadašnjoj situaciji, odnosno ukusu prekookeanske publike.

Film je baziran prema knjizi Britanske turneje Stena i Olija (Laurel & Hardy - The British Tours), autora Ej Džeja Mariota (A.J. Marriot), i okriva nam osnovne detelje odnosa slavnih komičara, odnosa koji je imao svoje uspone i padove, naročito u turbulentnim tridesetim godinama, kada su i njihovi saborci kao što su braća Marks, Čarli Čaplin i Baster Kiton, doživljavali svoje najslavnije, ali i najmračnije trenutke.

Posleratne godine su katarzične za Stena i Olija, i njihova agenda nije samo puko preživljavanje od stare slave, već želja da se istraje u poslu koji su obojica podjednako voleli. To je i razlog bolnih kompromisa sa kojekavim menadžerima, nedostojnim veličine Lorela i Hardija.

Najbolja stvar ovog biopika jeste pomeranje karijere legendi Holivuda sa velikog platna u teatar, na mesto gde samo istinski i pravi umetnici opstaju. Sten i Lorel su imeli da se šale, da glume, da se izmotavaju, glupiraju, vređaju, gađaju, povređeju, pa čak i da zapevaju i zaplešu kada je za to bilo potrebe, i sve je to Berd lepo sažeo u sat i po, dokazujući veličinu ondašnjih holivudskih zvezda u odnosu na sadašnje. Razlike koje se mere ne samo količinom prebrojanih cifara na čekovima, već pre svega suštinskim poznavanjem teatra i glume ka vrednosne umetničke kategorije.

Stan & Ollie nije samo biopik dostojan veličina kojima pruža omaž, već i jedan duboko iskren i emotivan film o prijateljstvu, vredan svakog odgledanaog minuta, gde Džon Rajli (John C. Reilly) i Stiv Kugan (Steve Coogan) možda ostvaruju i svoje karijerno najbolje role.