Calexico / Iron & Wine - Years to Burn [2019]

Calexico / Iron & Wine
Years to Burn
Sub Pop / 2019
8.5
8

Pre četrnaest godina, 2005.godine, nakon remek dela kakvi su albumi „The Black Light“, „Hot Rail“ i „Feist of Wire“ Joey Burns i John Convertino sa bendom Calexico važili su za jednu od najoriginalnijih i u tom trenutku najaktuelnijih pojava na muzičkoj sceni. Calexico su od tada, svakim sledećim albumom samo utvrđivali status muzičkih veličina.

Sa druge strane, te 2005.godine Sam Beam i njegov projekat Iron & Wine je nakon veoma dobra dva albuma „The Creek Drank the Cradle“ i „Our Endless Numbered Days“ skrenuo pažnju mnogih ljubitelja muzike, među kojima su bili i dvojac iz Calexica.

U septembru 2005 godine Calexico i Iron & Wine su snimili odličan EP „In the Rains“ na kome je autor svih pesama upravo bio Sam Beam. Po njegovim rečima ova saradnja je je njemu puno značila, ne samo što su Calexico bili već veliki bend ili što mu je ova saradnja lansirala karijeru uzlaznom putanjom, već zato što je on bio njihov veliki fan. Od tog trenutka Sam Beam je želeo da ponovo dobije priliku da sarađuje sa Calexicom, što mu se ove godine i ostvarilo na albumu „Years to Burn“.

Za razliku od albuma „In the Rains“ pesme na albumu „Years to Burn“ su saradnja oba benda što se može i osetiti u pesmama koje ujedno nose melodijsku dubinu i emotivnost Iron & Wine, kao i zvučnu šarolikost i bogatstvo aranžmana koje krasi zvuk Calexica. Na albumu su pored Burnsa, Covertina i Beama učestvovali trubač Jacob Valenzuela i pedal steel gitarista Paul Niehaus iz Calexica i pijanista Rob Burger i basista Sebastian Steinberg iz koncertne postave benda Iron & Wine.

Beamova veština ukrajanja stihova, melodije i ritma očigledna je u pesmi „What Heaven's Left“, dok su je Calexico obogatili savršeno aranžiranom zvučnim motivima, Valenzuelinom deonicom na trubi i predivnom, setnom  linijom na pedal steel gitari.

Za pesme  „Midnight Sun“, "Outside El Paso" I “The Bitter Suite” na prvo slušanje je jasno da dolaze iz Calexico kuhinje. Preplitanje bogatih zvučnih slojeva, atmosferičnih melodija električne i pedal steel gitare u  „Midnight Sun“ psihodelični jazz instrumental „Outside of El Paso“ je nešto što očekujemo od Calexica i oni to i dalje na najbolji mogući način unesu u svoje pesme.

Osmominutna "The Bitter Suite (Pájaro / Evil Eye / Tennessee Train)"  započinje stihovima na španskom, sa pratnjom akustičnih gitara, da bi kulminirala u jazz fusion deonici  sa Valenzuelinom trubom kao centralnim elementom ovog instrumetala i završilo se nežnim Beamovim vokalom praćenim Burgerovom harmonikom.

Predivna melanholična folk pop „Follow the Water“, nostalgična „Father Mountine“, lagana „Years to Burn“ i setna „In Your On Time“ su fuzija muzičkih veština ovih umetnika. One su sazdane od predivnih nostalgičnih melodija koje vas hvataju na prvo slušanje, prizovu neka vama lepša i bezbrižnija vremena, dozovu uspomene koje vam ostave knedlu u grlu.

Calexico i Iron & Wine su majstori svog zanata i na „Years to Burn“ to dokazuju na najbolji mogući način, stvarajući album koji će biti odličan dodatak njihovom muzičkom i umetničkom opusu.