Lonesome Shack - Desert Dreams [2019]

Lonesome Shack
Desert Dreams
Alive Records / 2019
8.2
8

Priča ide da je Ben Todd usavršio blues i bluegrass gitarsku tehniku u usamljenoj baraci u pustinji New Mexica, gde je usamljeno živeo od zemlje i do beskonacnosti vrteo stare blues ploce. Kao i u svakoj legendi, kada je osetio da je trenutak, zamenio je fizicki Lonesome Shack za duhovni, udruživši se sa basistom Lukeom Bergmanom i perkusionistom Kristianom Garrardom. Trio je u startu delovao iz Seattlea, da bi se preselio u London, što im je omogućilo savremeniji pristup, koji čini da ogoljene blues osnove zvuče punije i atmosferičnije. Iako se na njihovom najnovijem albumu Desert Dreams mogu osetiti razni uticaji, zvuk do koga je stigao Lonesome Shack predstavlja nešto zaista jedinstveno.

Prva pesma "On The One" napada nepravilnom ritmikom i isprekidanom gitarskom deonicom, dočaravajuci toplotnu teskobu kao i samotni život u pustinji, centra oko koga se LC univerzum okreće. “Past the Ditch” podiže tempo jednostavnim akustičnim rifom koji ritam sekcija ubrzava do frenetičnog swinga, dok "New Dream" ima opušteni džezirani tok, prekriven gospel vokalom. Uz flašu pića, pod zvezdanim nebom “Only One” je idealna za lelujanje a se nakon nje se "Too Bad" tumba u ritmu stare dizel lokomotive na Northern Pacific železnici. "King Clone" je čistokrvni Delta blues, čiji stihovi osveštaju prokletnike koji jašu sa smrću na istom konju. “No Way Back” ima repetitivni psihodelicni bit, Todd završava svoje reminescencije recima “I had my time in a lonesome shack / I made up my mind / I can’t go back.” Psych bit se samo nastavlja na "The City Is a Desert", pumpajući vruci vazduh u džentrifikovana predgrada današnjeg Londona. Naslovna "Desert Dreams" na kraju ploce servira ogoljeni blues, sa T-Rex gruvom, poentirajući na refrenu "The desert is the lonliest land / to ever came from God's hand".
Desert Dreams traje 35 minuta i sadrži deset odlicnih pesama, koje nisu materijal za jedno slušanje. Kombinacija ogoljenog bluza i psihodelicnog folka je idealan soundtrack za introspekciju i kontemplaciju, koji slušaoca svaki put iznova uvlači u peščanu zamku. Sa pustinjom kao centralnim motivom, Lonesome Shack je idealno  za vrele i duge dane, vožnje i vedre letnje noći, uostalom za svaku situaciju u kojoj pojam vremena gubi svoj smisao.