Gnoomes - MU! [2019]

Gnoomes
MU!
Rocket Recordings / 2019
8.5
8

Rusija je ogromna zemlja sa veličanstvenom istorijom, kulturom .... Pa ipak, njihov doprinos modernoj svetskoj muzičkoj sceni je gotovo jednak Staljinovom doprinosu svetskoj demokratskoj tekovini. Pa čak i sada, u dvadeset prvom veku bez mnogo problema možemo opisati stanje demokratije u Rusiji sledećom parafrazom, ako je Rusija Tokijo, demokratija je London. Kako je evidentno da se ovo pitanje neće menjati u veoma dalekoj i doglednoj budućnosti, ostavićemo ga po strani.

Zato možemo primetiti da u poslednje vreme bendove i muzičare, sa ruske muzičke scene, za koje bez problema, možemo reći da poseduju sve kvalitete za predstavljanje svog muzičkog stvaralaštva globalnom auditorijumu.  Jedan od takvih bendova je i kvartet Gnoomes koji dolazi iz grada Perma. Iako Gnoomes dolaze iz milionskog grada koji se nalazi na obodima planine Ural, u sred ruske vukojebine, zvuče kao da dolaze iz Londona.  Sama činjenica da su jednom takvom zapećku  uspeli da stvaraju muziku koju su predstavili na tri LPja i da sebe etabliraju kao jedan od najzanimljivijih bendova na evropskoj indie sceni je za divljenje.

Gnoomes iza sebe imaju albume Ngan! (2015), Tchak (2017) i prošlogodišnji MU!. Od 2017.godine i albuma Tchak, mnogo toga se dogodilo samom bendu. Pored činjenice da su neki od članova jedva izbegli obavezno dvogodišnje služenje vojnog roka (glupost koje smo se na svu sreću mi u Srbiji, bar za sada rešili, mada kakve idiote imamo na vlasti ko zna ) postali su kvartet, postavi Alexander Sasha Piankov (bas i vokal),  Pavel Fedoseev (gitara) i Dmitriy Konyushevich (bubanj) pridružila i Masha Piankova  na klavijaurama, inače supruga Sashe Piankova. Njen dolazak je skrenuo muziku benda ka gitarskim vodama u odnosu na elektronski zvuk koji je dominirao prethodnim albumom, što im je donelo znatno energičnije žive nastupe.

Muziku ovog benda mogli bi opisati kao egzotičan koktel psihodelije, kraut rocka, shoegazea i elektronike. Za snimanje ovog albuma bend se povukao u ogromnu staru zgradu tv stanice iz sovjetskog doba, koja sada ujedno služi i kao studio i kao muzički klub ali i kao dom nekima od njih.

MU! otvara hipnotička slojevita kompozicija “Utro” koja se eksperimetniše  kraut rock ritmovima u shoegaze ambijentu.  “Irma” ponajviše naginje elektronskom zvuku na ovom albumu.  Odlična gitarska melodijska linija u  “Sine Waves Are Good for Your Health”  donosi prizvuke psihodelije 60ih. “Glasgow Coma State” donosi duh Beatlesa iz drugog dela njihove karijere, ponajviše albuma “Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band”.

“Sword in the Stone” i posebno “Ursa Major” predstavljaju kompleksan, živopisan i uzbudljiv amalgam svih žanrovskih uticaja koje možemo pronaći u muzici ovog benda. “How do You” je pravi shoegaze biser,  sa gitarskim aranžmanima koje biste očekivali da čujete kod velikana ovog pravca poput benda Slowdive.

U jednom intervju Piankov je govorio o muzici svog benda i publici u Rusiji. Tom prilikom naveo je psihodelija kao muzički pravac i srodni žanrovi nemaju plodno tle među Ruskom publikom, tako da za muziku njegovog benda ne postoji puno interesovanja u njihovoj rodnoj zemlji. Tada nije krio oduševljenje odzivom i reakcijom publike koju su dobili na svojoj evropskoj i britanskoj turneji. Odličnim albumom MU!,  Gnoomes su dokazali da u potpunosti zaslužuju mesto u samom vrhu evropske i svetske nezavisne muzičke scene.

Gnoomes će nastupiti sutra. 7.februara na festivalu MENT u Ljubljani, pa ako ste u prilici ovo je bend koji ne smete propustiti.

Bandcamp stranica benda